OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Enheten Barn och familj arbetar med myndighetsutövning utifrån Socialtjänstlagen (SoL), samt Lagen om särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU), med målgruppen 0-21 år och deras familjer. Vi arbetar i huvudsak med ärenden som rör placering i familjehem, HVB och stödboende samt med familjerätt.
Tjänsten innefattar utredning och handläggning av barn och unga som har placering i familjehem/ HVB/ stödboende som grundinsats men även uppföljning av öppenvårdsinsatser. Vi utgår från Barns behov i centrum (BBIC) i all myndighetsutövning rörande barn och unga. Tjänsten innebär en del resor för besök i familjehem och HVB, både i närområdet och mer långväga. Tjänsten innefattar också att stödja och introducera kollegor som är nya i yrket.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen och flerårig erfarenhet av arbete med placerade barn och unga samt med familjehem. Ett krav är att du arbetat minst ett år med myndighetsutövning rörande placering enligt SoL och LVU. Du har goda kunskaper gällande lagstiftning SoL och LVU samt BBIC och barn- och ungas utveckling. B-körkort är ett krav.
Vi önskar att du som söker är trygg i dig själv, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och tycker om att samarbeta. Humor, flexibilitet och ödmjukhet är egenskaper vi värdesätter högt. Vi vill att du har ett tydligt barnperspektiv i ditt arbete. Du verkar för ett respektfullt och trevligt arbetsklimat. Du förstår det viktiga gemensamma uppdraget och bidrar till helheten.
ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
tf biträdande enhetschef Johanna Segerheim
018-347198
Enhetschef Ulla Rodestam Örsell
018-34 71 99
Enhetschef, Hemsjukvård/rehabilitering Alf Essvik
018-34 71 11
Samordnare/DSK Nina Hell
018-347217
Samordnare Johanna Mörk
018-34 72 93
Samordnare Christin Linde
018-347292
Enhetschef, Enheten för stöd och service Åsa Crafoord
018-34 70 68
Biträdande Enhetschef Hemtjänsten Helena Lindfelt
018-34 78 10
Undersköterska/Bemanningsassistent Monika Gustavsson
018-34 72 63
Bemanningsassistent Erik Lindblom
018-34 72 63