OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Partille, med sin närhet till Göteborg, fortsätter att utvecklas från förort till förstad med flera stora samhällsbyggnadsprojekt. Bland annat omvandlas nu hela Partille centrum med en ny arena, ett nytt utbildningscentrum samt handel och bostäder. Samhällsbyggnadskontoret har en central roll i detta arbete och samlar kommunens kompetens inom teknik och samhällsbygge. Förvaltningen hanterar även tillsynsfrågor och drift av kommunens mark och anläggningar.
ARBETSUPPGIFTER
På Trafikenheten hanteras frågor som rör framkomlighet, säkerhet och tillgänglighet. Arbetsuppgifterna på enheten är varierande och innefattar såväl driftplanering, gatubelysning, trafiksäkerhet och parkering som kollektivtrafik och färdtjänst.
Trafikenheten är en del av samhällsbyggnadskontorets tekniska avdelning och vi jobbar i nära kontakt med övriga medarbetare på förvaltningen. Du ingår i en grupp av 7 medarbetare och kommer att arbeta särskilt nära en ytterligare färdtjänsthandläggare.
I tjänsten som färdtjänsthandläggare ingår följande arbetsuppgifter:
- Handlägga inkomna ansökningar gällande färdtjänst och riksfärdtjänst. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut.
- Handlägga inkomna ärenden gällande parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut med mycket kontakter med de sökande och närstående.
- Kontakt med allmänheten samt med andra berörda verksamheter inom kommunen, sjukvården m.m.
- Ingå i nätverk för handläggare inom ämnesområdet.
- Visst utredningsarbete inom verksamhetsområdet.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har Socionomexamen eller annan relevant akademisk utbildning, eller annan bakgrund som kan prövas likvärdigt. Du ska också:
- Ha förmåga att ta ansvar och självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut
- Ha god förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du behöver vara serviceinriktad och tillmötesgående
- Ha god samarbetsförmåga både internt i organisationen och utanför
- Vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
- Kontinuerligt delta i och driva utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet
- Ha god datorvana
Erfarenhet av myndighetsutövning och av att jobba i en politiskt styrd organisation, samt kunskap om olika fysiska och psykiska funktionshinder, är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gatuchef Sören Lund
031-792 13 00
Sektionschef Anders Björklund
telefon 031-792 10 37
Kommunens växel
031-792 10 00
Tf planeringschef Jörgen Hermansson
0317921226
Stadsarkitekt Anna De Laval
031-792 13 99
Bygg- och miljöchef Isabella Helge
031-792 12 87
Partille Kommun
031-792 10 00
Miljöchef Isabella Helge
031-792 12 87
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
031-7921000
Planeringschef Maria Gunnarsson
031-792 11 06