OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Är du serviceinriktad och intresserad av att ha kontakter med både allmänheten och medarbetare inom Lantmäteriet? Då finns nu möjlighet att arbeta i Lantmäteriets kundcenter i Gävle, där vi nu behöver förstärkning i en grupp med uppdrag att ta hand om fler av Fastighetsbildningens frågor.
Arbetsuppgifter
I arbetet kommer du att hantera allmänhetens frågor och ärenden som tas emot via telefon och e-post, där fokus ligger på frågor i anslutning till fastighetsbildningsprocesser, exempelvis hur ansökan i olika ärenden går till samt kring beslut rörande förrättningar.
Arbetet sker både enskilt och i grupp men även tillsammans med medarbetare inom hela organisationen. Vi strävar efter ett gott samarbete som sträcker sig över hela Lantmäteriet.
Lantmäteriet har arbetstid under vardagar mellan 08.00 och 16.40. Vi arbetar enligt schema och placeringsorten är Gävle.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning, eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet vi finner motsvarar utbildningen inom relevanta områden, t ex lantmäteri eller samhällsplanering, alternativt inom kartframställning, fastighetsförmedling eller juridik. En lämplig bakgrund kan vara arbete som mäklare, inom juridisk verksamhet eller inom kommunal eller statlig förvaltning.
Det är meriterande om du har kunskaper i:
• Grundläggande fastighetsrätt
• Erfarenhet från statlig eller kommunal förvaltning och kännedom om förvaltningslagen, plan- och byggprocessen och offentlighetsprincipen
• Lantmäteriets system och verktyg, som exempelvis GeoVy, FR-Webb, Arkivsök, Trossen samt Lantmäteriets kartmaterial
Personliga egenskaper
Då tjänsten till stor del innebär att ha kontakt med allmänheten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Du är serviceinriktad, lyhörd och har förmåga att via telefon eller skrift förstå kundens behov och besvara förfrågan.
• Du har mycket god samarbetsförmåga och bidrar både till din egen och gruppens kompetens genom att i hög grad själv söka nödvändig information och kunskap, för att sedan vidare förmedla den internt och externt.
• Noggrann, strukturerad och serviceinriktad är ord som du känner igen dig i.
Du behärskar svenska språket i både tal och skrift.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna någon av funktionscheferna Senad Buro, telefon 026-63 39 20, Jannica Nilsson, telefon 026-63 39 82 eller Anna Sjöberg, telefon 026-63 39 60. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Forsberg, telefon 026-63 33 79 och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg, telefon 026-63 31 22. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.