OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Vill du arbeta som handläggare med inriktning fastighetsförvaltare på Trafikverket i Kristianstad? Har du relevant högskoleutbildning och erfarenhet inom fastighetsförvaltning? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga handläggare. Just nu letar vi efter dig med erfarenhet inom handläggning och fastighetsförvaltning till Trafikverket.
Som förvaltare inom avdelningen för Fastigheter representerar du Trafikverket som ägare av deras fastigheter. Den övergripande uppgiften är att förvalta Trafikverkets byggnader och tillhörande markområden. Det innebär att kontinuerligt skapa och underhålla relationer med olika aktörer som kommuner, fastighetsägare och driftsentreprenörer är en naturlig del av arbetet. Därför är det viktigt attha en god språkfärdighet, både i tal och skrift på svenska.
Den främsta delen av arbetet utförs från kontoret, vilket betonar behovet av stark administrativ förmåga för att lyckas i rollen I rollen förväntas du arbeta med ekonomisk uppföljning av budgetering, löpande förvaltning av byggnader inom region södra, järnvägsmuseet Gävle, Trafik-verkets konferensanläggning Dala storsund.
Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Ekonomisk uppföljning och budgetering
Löpande förvaltning av byggnader inom region södra, järnvägsmuseet Gävle, Trafik-verkets konferensanläggning Dala storsund.
Uthyrning av lokaler och hyresförhandlingar
Företräda Trafikverket som fastighetsägare vid förhandlingar
Projektsamordning vid byggprojekt
Säkerställa att driftleverantören levererar i enlighet med ingånget avtal
Krav för tjänsten
Utbildninginom fastighetsförvaltning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet inom fastighetsförvaltning som Trafikverket bedömer vara likvärdig.
Minst tre (3) års samlad erfarenhet av liknande uppdrag inom fastighetsförvaltning. Uppdragen ska ha genomförts de senaste tio (10) åren från sista anbudsdag.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Enligt beskrivning i Avropsförfrågan 2.2 ska konsulten företräda Trafikverket i olika situationer varför konsulten ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och eng-elska, såväl i tal som skrift.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd. Uppdraget kräver fysisk närvaro på Trafikverkets kontor 3 dagar i veckan och resor kan förekomma.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-03. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus