OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Ditt framtida arbete
Sektionens ansvarsområde omfattar regelutveckling, tillståndsgivning och tillsynsarbete inom flygmedicinområdet samt tillståndsgivning inom områdena flygcertifikat och flygtrafiktjänst. Sektionen bidrar också med visst stöd i regelutvecklingsarbetet även inom dessa områden.
Sektionen för flygcertifikat ansvarar för att utfärda, förnya och förlänga certifikat, medicinska intyg och behörigheter, utöva tillsyn över flygläkare och flygmedicinska centrum samt utveckla regler inom det flygmedicinska området. Sektionen är uppdelad i ett medicinteam och ett certifikatteam.
Som medarbetare på sektionen och tillhörande certifikatteamet kommer du till ett positivt klimat där vi samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett team bestående av flera kollegor med likartade arbetsuppgifter. Delar av arbetet sker i nära samarbete med inspektörer och handläggare inom främst området flygutbildning, handläggare inom området flygmedicin samt jurister specialiserade inom sektionens verksamhetsområde.
Arbetet sker med kontaktytor både externt och internt, där du kommer att hjälpa oss att bli ännu bättre på att uppnå god kvalitet samt ge god service och information till tillståndshavare, privatpersoner och andra myndigheter.
Dina framtida arbetsuppgifter
• handlägga ansökningar om certifikat och behörigheter för piloter, kontrollanter och flygledare/AFIS, kabinbesättning samt drönare
• förbereda, utforma och bereda både positiva och negativa beslut
• besvara frågor från marknaden om ansökningar, regelverk, beslut, statistik etc.
vid behov delta aktivt i
• förberedelse av och deltagande vid informations- och utbildningsseminarier riktade mot marknaden
• arbete med regel- och tolkningsfrågor
• framtagande av information till marknaden.
Du måste ha
• fullgjord gymnasieutbildning
• god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska såväl som på engelska
• goda kunskaper i Office-paketet
• erfarenhet från förvaltning/myndighet av att handlägga ärenden och ta fram underlag till beslut.
Det är meriterande om du också har
• högskoleutbildning
• erfarenhet av att sätta dig in i komplexa regelverk
• erfarenhet av att använda it-relaterade verksamhetssystem
• erfarenhet av att hålla föredrag inför en större grupp av åhörare.
Vi vill att du är
• noggrann och kvalitetsmedveten
• ansvarstagande
• lösningsfokuserad
• drivande
• serviceinriktad
• öppen för ny teknik
• har förmåga att arbeta såväl enskilt som tillsammans med andra
• har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta sektionschef, Håkan Bodvik 010 – 495 36 52 eller handläggare, Lena Eriksson-Bothin 0771-503 503.
Saco, Christina Östberg och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 7 april 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-2570. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!