OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Sektionens ansvarsområde omfattar regelutveckling, tillståndsgivning och tillsynsarbete inom flygutbildnings- och examinations område.
Du kommer att
arbeta med frågor rörande flygutbildning och examination för piloter. Du kommer också att agera som stöd i det internationella arbetet, dvs. delta i förberedelser inför möten och andra aktiviteter. Arbetsuppgifterna innehåller dessutom att
• administrera kontrollantcertifikat
• administrera flygprov och kompetensbedömningar
• administrera ärendehantering, koordinering av möten och utbildningar, föredragningar
• förbereda, utforma och bereda myndighetsbeslut
• delta i beredning av regel- och tolkningsfrågor
• vid behov att delta i informations- och utbildningsseminarier riktade mot marknaden
• administrera och utveckla web, funktionsbrevlåda samt övriga digitaliserade verktyg
• koordinera frågor och ärenden inom sektionen
Utöver detta ska du också kunna besvara frågor, inom ditt ansvarsområde, från allmänheten och verksamhetsutövare.
Om du ska trivas hos oss…
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• arbetserfarenhet från flygutbildningsbranschen alternativt från flygbolag
• god kunskap i Office-paketet
• administrativ erfarenhet
• gymnasial utbildning
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av ekonomi- och statistikarbete
• arbetat med publicering av information, statistik samt ärendehanteringssystem
• kunskap om pilot-, kabin- och flygutbildning
• erfarenhet av flygprovskoordinering
• erfarenhet av myndighetsarbete
• eftergymnasial utbildning inom högskola/universitet
Vi vill att du
• har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska
• har personliga egenskaper såsom god initiativkraft, engagemang och samarbetsförmåga
• har förmågan att hålla fokus även under hög arbetsbelastning
För att trivas i rollen måste du vara en person som lätt kan växla mellan olika arbetsuppgifter.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper där bl a samarbetsförmåga, social kompetens, integritet och ett gott omdöme bedöms som viktiga.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Vi vill att du börjar snarast. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta sektionschef Eddie Wallin på 010 – 495 38 22, eddie.wallin@transportstyrelsen.se.
Saco, Johan Stenborg och ST, Anette Thörner, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 6 april 2015 märkt med referensnummer TSG 2015-460. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Sjö- och luftfartsavdelningen utformar regler, prövar och ger tillstånd, utövar tillsyn och för statistik över olyckor, tillbud och trafikutvecklingen inom sjö- och luftfarten. Vi arbetar för en effektiv marknad med en sund konkurrens. Vi finns i Norrköping, Stockholm, Göteborg och Malmö och har 350 medarbetare.