OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialtjänsten är Piteå kommuns största förvaltning med cirka 1700 medarbetare. Med brukaren i centrum samordnas de insatser som behövs från sju avdelningar. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla socialtjänsten tillsammans med fantastiska kollegor.
Enheten för utveckling och stöd ingår i socialförvaltningens avdelning för verksamhetsstöd, där även förvaltningens IT stöd, bemannings - och planeringsenhet och ekonomer ingår. I enheten för utveckling och stöd ingår förutom avgiftshandläggare även kvalitetsteamet, nämnd och ledningskansliet, administratörer samt förvaltningens fastighet – inköpsstrateg.
Vi söker nu en vikarierande handläggare för avgifter under sommaren 2023.
Arbetsuppgifter
Som handläggare inom avgifter kommer du i huvudsak att arbeta i vårt verksamhetssystem med att fatta beslut om avgift för de personer som har beviljade insatser. Du kommer även vara kontaktperson för medborgarna i avgiftsfrågor. I arbetet ingår även fakturahantering och övriga administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Du är noggrann, har god administrativ förmåga och är strukturerad. Du har god förmåga att arbeta självständigt samt ge god professionell service. Du är trygg och trivs i en självgående roll där du har lätt för att ta initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vikariat över hela sommaren 2023 med tillträde maj månad. Arbetstiden är måndag-fredag 8-17.
Läs mer om Piteå kommuns verksamheter här, Våra verksamheter - Jobba hos oss (pitea.se) och om att arbeta inom Piteå kommun här, Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)
Kontaktuppgifter
Sara Romell
Enhetschef
0911-69 68 46
sara.romell@pitea.se
Facklig företrädare
Sten Andersson
Vision
0911-69 69 70
Välkommen med din ansökan senast 230215!