Handläggare för bostadsanpassningsbidrag

Handläggare för bostadsanpassningsbidrag

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.

Din tillhörighet blir inom enheten fastighetsprojekt där det förutom handläggare för bostadsanpassningsbidraget finns ett antal byggprojektledare.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare för bostadsanpassningsbidrag inom fastighetsavdelningen arbetar du med myndighetsutövning med en lag som grund. Bostadsanpassningsbidrag är ett bidrag som personer med funktionsnedsättning kan söka för att göra sitt eget boende ändamålsenligt. Arbetet innebär utredningar i personens boendemiljö, att komma med förslag på tekniska anpassningar av bostaden samt fatta beslut om bidrag. Utredningarna görs oftast i samverkan med personen som söker bidrag, anhöriga, arbetsterapeuter, entreprenörer m fl. Bidraget kan beviljas till privatpersoner i alla åldrar.

Arbetet innebär bland annat hembesök hos privatpersoner och administrativa uppgifter som ex registrering av ärenden, handläggning av ansökningar, bedöma kostnader, hantera offerter och fakturor samt postutskick. Du blir en av två handläggare som tar beslut i dessa ärenden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som via utbildning eller erfarenhet har en teknisk kompetens med inriktning på fastigheter. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, vara problemlösare samt ha mycket god social kompetens. Du ska klara av att driva arbetet självständighet och med eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Körkort B krävs för tjänsten.

Vi kommer att göra löpande urval under ansökningstiden och när vi har hittat rätt person avslutar vi rekryteringen, så tveka inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Persson
054-540 66 78
Per-Anders Bergman
054-540 65 72
Göran Sjödén
054-540 68 95
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
054-540 00 00
Enhetschef Magnus Ådén
054-540 65 64
Enhetschef Patrik Nilsen
054-540 65 78
Processingenjör Anna Söderlindh
054-540 65 71
Enhetschef Jan Barthelsson
054-540 67 71
Peter Risberg, Vision
054-540 67 76
Enhetschef Eva-Lena Beiron
054-540 68 10

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 32 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024