OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?
Stadskontoret förbereder och verkställer de kommunövergripande politiska besluten. Vår strävan är att bidra till en effektiv organisation med medborgarnas bästa i fokus. Vi samordnar, utvecklar och stödjer förvaltningar/bolag inom bl.a. områdena ekonomi, personal, upphandling, IT, kommunikation och samhällsutveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Inom överförmyndarkansliet arbetar vi med tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns (ställföreträdares) verksamhet. Denna tillsyn avser att ge garanti mot rättsförluster för personer som själva inte kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för person, såsom t ex underåriga, gamla, sjuka och personer med funktionsnedsättning.
Som handläggare för ensamkommande barn kommer du bland annat att förordna, utöva tillsyn, granska redovisningar samt besluta om arvode. I rollen kommer du även att rekrytera och utbilda personer som vill åta sig uppdrag som god man till ensamkommande barn.
Arbetet innebär många kontakter med både gode män, allmänheten och myndigheter. Du kommer dessutom att aktivt delta i arbetet med att ständigt förbättra överförmynderiverksamheten genom exempelvis Lean och arbetet med att införa e-förvaltning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionom- beteendevetenskaplig eller juristexamen eller motsvarande utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du arbetslivserfarenhet inom området är det meriterande.
Som person är du trygg i dig själv och har hög integritet samtidigt som du är serviceinriktad och ser vikten av ett gott bemötande. Du har god förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och kommer därmed även intervjua löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Mari Mäkikangas, avdelningschef
035-13 72 59
Lotta Pettersson, kommunikationsansvarig
035-13 75 16, 070-362 38 23
Therese Wallgren, SSR
035-13 72 88
Helene Wangler, Vision
035-19 29 07
Ann-Charlotte Lindell, överförmyndarassistent
070–845 52 38
Carolina Winkler, kanslichef
072-523 64 06
Stefan Agmarken Enhetschef
Ann-Mari Mäkikangas, avdelningschef stadskontore
035-13 72 59
Stefan Agmarken Kanslichef
035-137340