Handläggare för juridiska uppdrag och tillsyn

Handläggare för juridiska uppdrag och tillsyn

Arbetsbeskrivning

Tillsammans! Med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad- så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också i de banorna?

Socialförvaltningen i Järfälla kommun ansvarar för områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg. Vi är engagerade och kompetenta medarbetare som finns till för våra invånare och som vill erbjuda en socialtjänst med god kvalitet. Du tror på att vi gör det bättre tillsammans och att vi med mod, engagemang och flexibilitet gör skillnad!

Avdelningen för Lednings- och Verksamhetsstöd inom Socialförvaltningen i Järfälla Kommun har i uppdrag att ge stöd till alla verksamhetsområden inom förvaltningen. Avdelningen samordnar funktioner kring bl a utredningar, upphandlingsstöd, uppföljning, ekonomi, kommunikation, systemförvaltning, personal och nämndadministration. Vi består idag av fyra enheter: Ekonomi och Systemförvaltning, Stöd- och Utveckling, Personal och Lön, samt Kansli och Tillsyn.

Kansli och Tillsynsenheten ansvarar för reception och internservice, nämndflöde, arkiv, tillsyn och kommunikation samt service till politiker, medborgare och tjänstemän.
Vi söker nu en engagerad och utvecklingsorienterad jurist som vill ha en kombinerad tjänst hos oss. Tjänsten är ny och vilket ger dig möjligheten att forma den litegrann. Är du en utvecklingsorienterad jurist som vill ha ett varierat uppdrag. Sök till oss i Järfälla!


ARBETSUPPGIFTER
Rollen kommer att vara uppdelad i två delar. Du kommer att arbeta cirka 70 % som handläggare inom olika uppdrag av juridisk karaktär som kan komma att tilldelas Socialförvaltningen samt andra ärenden på uppdrag av närmaste chef. I din roll som jurist har du även ett samarbete med övriga medarbetare inom enheten samt med kommunjuristen vid behov.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat administrering av utbildningsinsatser tillsammans med bl. a. registratur och nämndsekretariatet. Ge juridiskt stöd till verksamheterna kopplade till frågor avseende sekretessprövning och utlämning av allmänna handlingar, förvaltningsrättsliga och kommunalrättsliga frågor samt informationssäkerhet och GDPR lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår även att vid behov skriva utredningar och tjänsteskrivelser till socialnämnden och äldrenämnden.

Som Alkohol-, och Tobakshandläggare på cirka 30 % består dina uppgifter i att handlägga ärenden och genomföra tillsyn enligt alkohollagen och inom tobak, folköl och receptfria läkemedel. Tjänsten innefattar även en förebyggande roll genom att utbilda serveringspersonal i ansvarsfull alkoholservering och vara en stödjande funktion. Du kommer även samverka med det lokala näringslivet och andra myndigheter såsom Polis, Skatteverket, Räddningstjänsten, Miljöförvaltningen och Länsstyrelsen.

Dagliga arbetsuppgifter som tillståndshandläggare är att utreda ansökningar om tillstånd enligt alkohol- och tobakslagstiftningen samt bedriva tillsyn av försäljningsställen som säljer folköl, tobak och receptfria läkemedel.


KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning som jurist eller annan samhällsvetenskaplig utbildning som är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning, utredningsarbete samt att driva projekt. B-körkort är ett krav.

Meriterande är arbetslivserfarenhet med juridisk inriktning inom socialförvaltningen. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete enligt Alkohollagen och Lagen om tobak och liknande produkter. Arbetslivserfarenhet från tjänstgöring inom svenskt rättsväsende är meriterande.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet ställer höga krav på samarbetsförmåga, att du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift samt alltid har ett professionellt bemötande. Arbetet kräver också att du har en god prioriterings- och initiativförmåga, samt innehar ett självständigt och strukturerat arbetssätt mot fler arbetsområden. Vi ser gärna att du trivs med ett högt arbetstempo med lugnet i behåll. För att trivas hos oss tror vi att du behöver vara en engagerad och serviceinriktad person. Vi är alla delaktiga i verksamhetens utveckling och vill att du delar det synsättet.


ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs

Vi erbjuder dig:

• Årsarbetstid

• Friskvårdsbidrag

• Olika förmåner och rabatter via förmånsportalen Benify

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Välkommen att skicka in din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Andrea Guth
08-5802 91 84
Hugo Klappenbach
08-5802 90 30
Verksamhetschef Guillermo Vega
08-5802 9607
Vårdförbundet Ingalill Sundström
08-123 404 95
Chef för Vård och omsorg Arnfinn Kleveland
08-5802 96 73
Verksamhetschef Carina Abrahamsson
08 58029598
Personalkonsult Thomas Süper
08-5802 95 21
Verksamhetschef Elisabet Stark
08 580 283 13
Chef för Vård och omsorg Ann-Sofie Holmertz
08-580 293 73
Enhetschef Sherrie Rahimi
08-580 245 48

Sammanfattning

Besöksadress

17780
None

Postadress

.
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024