OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu Handläggare för konsultuppdrag hos SCB i Örebro! Detta innebär att du blir anställd hos oss på Poolia men jobbar ute hos kund på det aktuella uppdraget. Tjänsten är på heltid och förväntas starta i mitten av mars för att pågå till årsskiftet, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Handläggare kommer du förstärka Insamlingsenhetens sektioner hos SCB och i huvudsak arbeta med insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter.
Insamlingsenheten ansvarar för postal och digital datainsamling av uppgifter från företag, organisationer och individer. Insamlingsenheten ansvarar även för uppgiftslämnarkontakter och granskning under insamlingens gång. På enheten hanteras insamling som finansieras av anslag såväl som av andra statistikansvariga myndigheter.
Ditt arbete kommer innebära att självständigt, utifrån arbetsrutinbeskrivningar och samarbete med respektive produktionsteam, kunna besvara frågor från uppgiftslämnare både via telefon och e-post. Arbetet innefattar också granskning av företags- och organisationers inlämnade data samt återkontakter för att säkerställa riktiga uppgifter. Även andra arbetsuppgifter utöver de som nämns ovan kan förekomma.
Vem är du?
För att du ska vara kvalificerad till rollen som Handläggare behöver du uppfylla nedan kriterier:
• Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Utöver kraven ovan så ska du även ha:
• Gymnasieutbildning med inriktning mot företagsekonomi i kombination med minst två års erfarenhet av ekonomi på företag och/eller offentliga organisationer (exempelvis kommun) och/eller erfarenhet av administration kring grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.
• Erfarenhet av att möta företag och/eller organisationer i rådgivande situation gällande företagsekonomi och/eller löner.
• Kunskap om grundläggande begrepp inom företagsekonomi.
Utöver detta söker vi dig som är självständig och har förmåga att strukturera ditt arbete på egen hand. Du är noggrann som person men har samtidigt förmåga att se helheten för att kunna avgöra om en parameter är avgörande för den aktuella statistiken.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02