Handläggare för kontrollutredning och återkrav, till Arbetsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra drygt 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Enheten Uppföljning och Kontroll inom Arbetsförmedlingens Ekonomiavdelning består av tre sektioner belägna i Falun och Stockholm. Vi är i dag ca 50 medarbetare som arbetar med kontroller och återkrav av felaktiga utbetalningar.

Till sektionerna Utbetalningskontroll och Återkrav i Falun söker vi nu medarbetare, till tidsbegränsade anställningar.

Arbetet innebär:

- att arbeta med kontrollutredning

- att granska och bedöma inkomna underlag

- att utreda om det har skett en felaktig utbetalning

- att utreda återbetalningsskyldighet

- kommunicering inför beslut och beslutshantering

- kontinuerlig dokumentation, diarieföring och kundkontakter

Kvalifikationer


• Treårig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning (examen) och/eller högskoleexamen med inriktning ekonomi
• Vi förutsätter att du har god datorvana och kunskaper i MS Excel

Meriterande


• Det är meriterande om du har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar enskilda, gärna på en myndighet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av granskning av ekonomiska underlag.

• Det är meriterande om du har erfarenhet av att utreda återbetalningsskyldighet
• Högskoleutbildning med inriktning ekonomi

Personliga egenskaper


• Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en hög läsförståelse
• Du har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och du är flexibel
• God förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• God analytisk förmåga
• God förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt
• God samarbetsförmåga
• God förmåga att kunna bemöta kunder på ett professionellt och förtroendeingivande sätt

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsterna som handläggare är tidsbegränsade anställningar om ca 4 respektive 8 månader, med möjlighet till förlängning om erforderliga beslut fattas. Anställningen är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Tillträde 1 augusti 2016 eller efter överenskommelse.  Placeringsort Falun.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/00128984 senast 2016-06-29. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner:

Sektionschef, Staffan Jansson, 010-488 63 09

Sektionschef Stefan Wedin 010-488 42 34

ST, Ann-Catrin Backlund, 010-487 09 49

SACO, Eva Domeij, 010-486 22 29

SEKO, Helen Haglund 010-486 56 93

HR partner, Lise Dreierbakken 010-486 22 44

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Tidsbegränsad anställning Ej specificerat
  • Publicerat: 15 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024