OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra drygt 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Enheten Uppföljning och Kontroll inom Arbetsförmedlingens Ekonomiavdelning består av tre sektioner belägna i Falun och Stockholm. I Falun är vi i dag ca 50 medarbetare som arbetar med kontroller och återkrav av felaktiga utbetalningar.
Till sektionen Utbetalningskontroll 2 i Falun söker vi nu medarbetare,
Arbetet innebär:
- att granska och bedöma inkomna underlag
- att utreda om det har skett en felaktig utbetalning
- att utreda återbetalningsskyldighet
- kommunicering inför beslut och beslutshantering
- kontinuerlig dokumentation, diarieföring och kundkontakter
Kvalifikationer
• Högskoleutbildning om lägst 120 p/180 hp.
• Utbildning inom ekonomi
• Goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
• Vi förutsätter att du har god datorvana
Meriterande
• Det är meriterande om du har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar enskilda, gärna på en myndighet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av granskning av ekonomiska underlag.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att utreda återbetalningsskyldighet
• Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi
Personliga egenskaper
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en hög läsförståelse
• Du har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och du är flexibel
• God förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• God analytisk förmåga
• God förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt
• God samarbetsförmåga
• God förmåga att kunna bemöta kunder på ett professionellt och förtroendeingivande sätt
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten som handläggare är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tillträde snarast. Placeringsort Falun.
Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/00350241 senast 2016-11-22. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner:
Sektionschef Stefan Wedin 010-488 42 34
ST, Ann-Catrin Backlund, 010-487 09 49
SACO, Eva Domeij, 010-486 22 29
SEKO, Helen Haglund 010-486 56 93
HR partner, Lise Dreierbakken 010-486 22 44
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740