OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusentals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbetsgivare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsammans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.
Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med medarbetare som vill och vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndighetskultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.
Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?
Enheten Programutbetalning inom Arbetsförmedlingens Ekonomiavdelning består av fyra sektioner belägna i Falun, Kalmar och Kristinehamn. Vi är i dag ca 110 medarbetare. Vi ansvarar bland annat för ekonomiadministrationen av arbetsmarknadspolitiska program, ekonomisupport, kontroller och återkrav av felaktiga utbetalningar. Under 2014 har myndighetens återkravshantering centraliserats till Ekonomiavdelningen.
Vi söker nu medarbetare till sektionen Utbetalningskontroll i Falun.
Arbetet innebär:
- att arbeta med kontrollutredning
- att granska och bedöma inkomna underlag
- att utreda om det har skett en felaktig utbetalning
- kontinuerlig dokumentation, diarieföring och kundkontakter
Kvalifikationer
• Treårigt gymnasium med ekonomisk inriktning.
• Kunskaper om Arbetsförmedlingens program och datasystem är meriterande.
• Det är meriterande om du har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar enskilda, gärna på en myndighet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av granskning av ekonomiska underlag.
• Vi förutsätter att du har god datorvana och kunskaper i MS Excel
Personliga egenskaper
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en hög läsförståelse
• Du har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och du är flexibel
• God förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• God analytisk förmåga
• God förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt
• God samarbetsförmåga
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten som kontrollutredare är en tillsvidare anställning. Sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde 1 maj 2015 eller efter överenskommelse. Omfattning heltid. Placeringsort Falun. Svenskt medborgarskap är ett krav för tjänsterna.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer AF-2015/136221 senast 2015-03-31. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner:
Sektionschef, Stefan Wedin, 010-488 42 34
ST, Ann-Catrin Backlund, 010-487 09 49
SACO, Eva Domeij, 010-486 22 29
SEKO, Gunnar Carlson 010-486 19 09
HR partner, Lena Bröderman 010-487 41 03
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740