Handläggare för kvalitet och utveckling inom vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Vi söker en handläggare som stöd till vård och omsorg, produktionsförvaltningen. 

Uppdraget innebär ett nära samarbete med enhetschefer och kommer att variera över tid beroende på verksamheternas behov. Arbetet förutsätter stor flexibilitet och lyhördhet för ledning och verksamheternas olika behov och förutsättningar. Vi söker dig som brinner för vård och omsorg samt har förståelse för att en god balans mellan kvalitet och ekonomi är det som skapar möjligheten till de bästa verksamheterna. Du har troligen eftergymnasial utbildning som kan komma till nytta i uppdraget.

Arbetsuppgifter, exempel på arbetsuppgifter:


• att aktivt stödja och delta i vård och omsorgs ledningsgrupp.
• att initiera, driva och stödja aktiviteter åt enheterna genom omvärldsbevakning.
• att upprätthålla vårt ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. 
• att ge stöd till enheterna och verksamhetschef vid hantering av synpunkter och klagomål, avvikelser och utredningar av rapporterade händelser.
• att ha kontakt med olika myndigheter. 
• att driva utvecklings -och förändringsarbete i projektform. 
• att vara ett direkt administrativt stöd till verksamhetschefen.
• att vara systemansvarig för vissa IT-system som enbart används inom vård och omsorg.

Kompetenser, du har erfarenheter och goda kunskaper inom följande:


• självständigt handläggningsarbete inom offentlig förvaltning.
• praktisk tillämpning av LSS, SOL och HSL. 
• praktisk vana i att arbeta med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete (SOSFS 2001:9). 
• självständigt utarbeta rutiner utifrån lagar, förordningar, riktlinjer och i övrigt förekommande regelverk.
• självständigt samla in och sammanställa information samt att skriftligt rapportera resultat.
• erfarenhet av att arbeta i projektform. 
• mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och läsförståelse samt mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och att vid behov följa given formalia.
• mycket goda kunskaper i World, Excel samt Powerpoint och hög förmåga att manövrerar i det digitala samhället.

Personliga egenskaper, som person: 


• är du självgående, ansvarstagande, strukturerad och resultatinriktad. 
• är du utvecklingsbenägen och har ständiga förbättringar integrerat i ditt arbetssätt, både när det gäller dig själv och verksamheten.
• är du trygg och kan hantera svåra situationer med lugn och förtroende.
• är du fokuserad även i tidspressade situationer och agerar utifrån en helhetssyn utan att det påverkar detaljerna eller din noggranhet.
• tycker du om att arbeta i team, är serviceinriktad och har en förståelse för processer.
• har du en god kommunikativ förmåga, bidrar till gott samarbete på arbetsplatsen samt med övriga samarbetspartners och tycker det är självklart att medverka till en hög trivsel.

Anställningens omfattning: 80 %

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Utdrag från belastningsregistret inklusive misstankeregister krävs innan anställning.

Arbetstagarorganisation: vision@osteraker.se

Tillträde: Efter överenskommelse 

Sista ansökningsdag:  3 december 2017. Ansökan till denna tjänst tas enbart emot elektroniskt.

 


Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun Åkersberga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • enligt ök
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 november 2017

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024