OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Utbildningsförvaltningen i Stockholms stad är Sveriges största förvaltning med ca 15 000 medarbetare. Förvaltningen ansvarar bland annat för alla kommunala grundskolor och gymnasieskolor inom Stockholms stad.
Förskoleavdelningen ansvarar för tillsyn av ca 450 fristående förskolor och ca 270 anordnare av enskilt driven pedagogisk omsorg. Inom avdelningen finns två enheter, Kvalitetsenheten och Myndighetsenheten. Kvalitetsenheten ansvarar för stadsövergripande samordningsfrågor och utvecklingsinsatser inom förskoleområdet. Myndighetsenheten ansvarar för ansökan om godkännande och tillsyn för fristående förskolor/pedagogisk omsorg, tilläggsbelopp, hyreskompensation och barnomsorg på obekväm arbetstid för fristående förskolor och pedagogisk omsorg. Nu söker vi en driven handläggare till Myndighetsenheten då en av våra kollegor kommer vara föräldraledig.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsbeskrivning:
- Utreda och handlägga ansökningar gällande barnomsorg på obekväm arbetstid för vårdnadshavare med barn i fristående verksamheter.
- Utreda och handlägga ansökningar för hyreskompensation för anordnare av fristående förskolor.
- Ansvara för utbetalning av ersättning gällande barnomsorg på obekväm arbetstid, hyreskompensation samt avgiftskompensation.
- Handlägga samt administrera underlag för vikarieersättning.
- Sammanställa statistik och andra underlag till avdelningens verksamhetsplanering och uppföljning
- Genomföra övriga tillkommande arbetsuppgifter inom ramen för avdelningens samlade uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer:
Du ska ha högskoleutbildning inom i första hand statsvetenskap eller ekonomi. Du ska ha erfarenhet av myndighetsutövning. Du har goda IT-kunskaper och tidigare erfarenheter att använda barn- och elevregister samt handläggning av uppgifter. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av förskole/skolfrågor.
Arbetet kännetecknas av ett högt tempo med många ärenden och sakfrågor som hanteras parallellt. Tjänsten innebär en tät kontakt med vårdnadshavare och fristående anordnare. Det krävs därför att du har en mycket god förmåga att på ett förtroendefullt sätt samarbeta med såväl externa som interna kontakter för att bidra till avdelningens uppdrag. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du är en god administratör och kan självständigt organisera och prioritera ditt arbete och ta fram beslutsunderlag. Du är en god kommunikatör i både tal och skrift och har lätt för att formulera dig på ett tydligt och representativt sätt.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Lennart Kågestam
HR-konsult Eva Åsander
08-508 11 519
Enhetschef, Ekonomienheten Gunilla Axenbo
HR-konsult Eliana Hjelm
08-508 117 23
HR-konsult Gunilla Dahl
08-508 117 38
Tf enhetschef Oskar Sevefjord
Per Hedlund-Andersson
0850844733
Per Hansson
076-120 37 02
Maja Velasco
076-120 37 03
Jessica Forsberg
0761224310