OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen i Åstorp är inne i ett spännande utvecklingsarbete där en ny organisation har arbetats fram utifrån ökad kvalitet och tillgänglighet. Vi stärker upp och tänker nytt! Vi söker en handläggare med huvuduppdrag inom socialpsykiatri som vill ha ett varierat uppdrag och som kan arbeta nära kollegor inom myndighetsutövningen inom LSS.
Som socialpsykiatrihandläggare arbetar du utifrån socialtjänstlagen. Ditt huvudansvar är att utreda, bedöma behov och fatta beslut till insatser enligt socialtjänstlagen (SoL). Du ansvarar även för uppföljning och kvalitetssäkring av fattade beslut. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Detta innebär att du som handläggare möter kommuninvånaren i alla olika åldrar. I uppdraget ingår att medverka i samverkan med Region Skåne via F-ACT.
Dokumentation av vårt arbete sker i verksamhetssystemet LifeCare där vi utgår ifrån IBIC.
KVALIFIKATIONER
Krav:
• Socionomexamen.
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstlagen
• Datorvana
• Körkort och kör bil
Meriterande:
• Goda kunskaper inom socialpsykiatri och funktionsstödsområdet.
• God analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet.
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• Förtrogen med att arbeta i digitala system då det är en del av arbetet.
• Du kännetecknas av lyhördhet och flexibilitet i kombination med tydlighet.
• Du har engagemang, mod och kraft att genomföra beslut och driva förändringsarbete.
• Erfarenhet av att arbeta i MinaPlaner
Vi söker dig som vill vara med i utformningen av en organisation grundad på delaktighet och kvalitet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta. Du som söker har positiv inställning, trygg i dig själv och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du ska ha god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har förmåga och erfarenhet att arbeta med komplexa frågeställningar.
ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stina Cederhag
042-641 23
Jessica Göransson
042-640 93
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
042-640 00
Ann-Charlotte Krüger
042-643 80
Jenny Johansson
042-640 51
Margaretha Sturesson
042-640 07
Myndighetschef Stina Cederhag
042-641 23
Sjukgymnast Tord Kock
042 - 642 44
HSL-chef Eva Hallström
042-642 84
Områdeschef Emma Ahlström
042 - 64037