Handläggare för teknisk förvaltning av Naturvårdsverkets fastigheter vikari

Handläggare för teknisk förvaltning av Naturvårdsverkets fastigheter vikari

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på en av länets mest spännande arbetsplatser?

Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett myndighetsutövning, utveckling, förvaltning och samordning av länets olika intressen inom många områden. Det vi gör skapar samhällsnytta, och vi ser till att nationella mål och beslut får genomslag i länet. Vi har stor kunskap och många specialister. Vi kan och förstår Norrbottens olika intressen. Med vår bredd och sakkunskap kan vi göra samlade bedömningar för Norrbottens bästa. Tillsammans gör vi skillnad genom att bidra till en hållbar utveckling.

Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• meningsfulla och utvecklande arbetsuppgifter
• möjlighet att bidra till samhällsnytta
• kompetenta och engagerade kollegor
• goda utvecklingsmöjligheter och en hållbar arbetsmiljö
• individanpassade anställningsvillkor, möjlighet till distansarbete och hälsofrämjande aktiviteter.

Du kommer att tillhöra enheten Naturresurs- och rennäring som finns i Jokkmokk. Vi ansvarar för och handlägger frågor
rörande länets rennärings- och jaktfrågor. Vi handlägger även markupplåtelsefrågor på statens mark ovan odlingsgränsen
och nyttjanderätter i flertalet av länets naturreservat. I dagsläget är vi 14 medarbetare på enheten.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet och trivs med att jobba med handläggning och teknisk förvaltning av byggnader och anläggningar. Då kan det vara dig som vi söker som vår nya kollega för ett vikariat till och med februari 2023 men med möjlighet till förlängning.

Arbetet innebär att företräda Naturvårdsverket som fastighetsägare och utföra vissa av fastighetsägarens uppgifter i Norrbottens län. Arbetsuppgifterna omfattar framförallt teknisk förvaltning av byggnader och anläggningar men till viss del även juridisk och ekonomisk förvaltning. I den tekniska förvaltningen ingår att initiera och driva projekt för investeringar, drift, underhåll och avveckling för byggnader och anläggningar på fastigheterna. Uppgifterna omfattar inventering, förstudier, budgetering, upphandling av varor och tjänster, byggprojektledning, besiktning, uppföljning och redovisning. Du kommer ha kontakt med olika aktörer och intressenter. Arbetet bedrivs mestadels från kontor men du kommer även vistas ute i fält.

I dessa frågor har du ett tätt samarbete med övriga kollegor inom enheten och på Länsstyrelsen som har liknande arbetsuppgifter. Ansvarsområdena i dessa tjänster kan komma att ändras och andra arbetsområden tillkomma, dels för att främja din utveckling men också för att våra uppdrag förändras över tid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• byggnadsteknisk utbildning eller motsvarande utbildning och- eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig,
• grundläggande kunskaper inom upphandling,
• har en god kommunikativ förmåga och kan kommunicera vårdat enkelt och begripligt samt presentera såväl muntligt som
skriftligt på svenska,
• god administrativ förmåga,
• har körkort för personbil.

Som person är du bra på att samarbeta och bygga goda relationer och ser det som en självklarhet att ge god service. Du är strukturerad och noggrann med en problemlösande inställning. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt.

Det är en fördel om du har:
• erfarenhet av handläggning och administration i offentlig förvaltning,
• god kännedom om länets förhållanden och geografi,
• har erfarenhet av att arbete med GIS och olika IT-system.

Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Då vissa tjänster hos Länsstyrelsen i Norrbotten ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning behöva genomgå en säkerhetsprövning som bland annat innebär samtal och registerkontroll. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. .

ÖVRIGT
Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch.

I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024