OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter en Handläggare / Administrativ Assistent som vill jobba på deltid hos en välkänd utbildningsverksamhet. Tjänsten är på 50% och du kan själv lägga upp tiden som du vill, men det ses positivt att lägga ut arbetstimmarna under hela veckan och inte några heldagar. Vi letar efter en person som har ett sinne för administrativa uppgifter och som jobbar noggrant! Uppdraget är till en början under två månader för att stötta upp pga högt arbetstryck. Därefter kan det finnas möjlighet till förlängning. Vi hoppas att du kan börja så snart som möjligt. Välkommen!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Handläggare hos denna kund inom utbildning i Göteborg kommer du att stötta inom två funktioner på en administrativ enhet. Dels stöd till deras internationella handläggare och dels inom HR och personaladministrativa uppgifter. Inom internationalisering kommer du att jobba med följande:
o Hantera internationella inresande studenter
o Besvara frågor från studenter via bevakning av en epostbrevlåda
o Registrera uppgifter avseende studenter och kursval
o Kontakt med institutioner/fakulteter
o Dokumentation
Inom området för HR kan följande administrativa arbetsuppgifter dyka upp i din vardag:
o Skicka kallelser och hantera mötesunderlag
o Hantera utbetalning av arvoden
o Granska underlag
o Besvara frågor från medarbetare via bevakning av en epostbrevlåda
o Allmänna administrativa uppgifter
Vem är du?
För denna tjänst är det viktigaste att du är rätt person med rätt attityd! Vi letar efter en person som gillar att jobba i en stöttande funktion och som bidrar till god intern service. Du är ansvarsfull, noggrann och jobbar strukturerat där du har ett öga för detaljer. Du tar egna initiativ och ser vad som behövs göras! Du är inte rätt för att fråga om hjälp eller säga till när du inte förstår.
För tjänsten så behöver du prata svenska flytande och även ha god förståelse för engelska, både i tal och skrift.
Vi tror även att det är bra att ha med sig någon slags administrativ erfarenhet sedan tidigare. Erfarenhet av Office 365 är även ett krav. Eftergymnasial utbildning ses som meriterande.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.