OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggare Försäkringstillhörighet Arbetsuppgifter och ansvar Handläggare vid Försäkringskassans internationella kontor i Malmö administrerar och handlägger bland annat ärenden inom försäkringstillhörighet.Det innebär bland annat kontroll, komplettering och rimlighetsbedömning av uppgifter i dessa ärenden.I rollen som handläggare ingår även att utreda och analysera information för att kunna fatta och verkställa beslut i enlighet med gällande arbetssätt och processer.Du kommer även till viss del att arbeta med registrering och dokumentation.Visst rutinarbete ingår i tjänsten. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.Kvalifikationer Vi söker dig som .har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande (vid omplacering är detta inte ett krav); .är mycket kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad; .har god skriftlig kommunikativ förmåga; .har ett gott omdöme .har goda datakunskaper .är serviceinriktad .har mycket goda kunskaper i engelska i tal såväl som skrift Övriga språkkunskaper är meriterande Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning är meriterande.Liknande arbete från en myndighet är meriterande.Du är intresserad av de europeiska socialförsäkringssystemen och tycker att det är roligt att samarbeta med andra länder Övrigt Tillträde enligt överenskommelse.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.