OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta på Myndighetsenheten Funktionsstöd som är en del av Socialförvaltningen.
Myndighetsenheten funktionsstöd ansvarar för myndighetsutövning inom LSS, lag (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade samt SoL, Socialtjänstlag (2001:453).
Du välkomnas av ett litet men glatt gäng med bred kompetens, som lägger stor vikt att tillsammans driva förändringsarbete tillsammans! Vi anser att det är viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som individ och grupp ges möjlighet att växa i vår yrkesroll. I vårt arbete strävar vi efter ett helhetsperspektiv!
Trelleborgs kommun erbjuder såväl friskvårdsersättning som möjlighet att växla semesterersättning mot extra semesterdagar. Kommunikationsmöjligheterna är goda och arbetsplatsen ligger cirka fem minuters gångväg från buss- och tågstationen.
Arbetsuppgifter
På Myndighetsenheten funktionsstöd ansvarar du självständigt för ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma, besluta om insatser samt uppföljning i enlighet med gällande lagstiftning.
Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och dennes behov i centrum. Du kan som handläggare inom LSS komma att möta den sökandes såväl i dennes bostad, besök på förvaltningen som vid möte på sjukhus.
Arbetet innebär breda kontakter såväl internt som externt. Ett gott, värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i alla kontakter som vi utför.
Kvalifikationer
Du ska ha en socionom examen eller en annan likvärdig utbildning med några års yrkeserfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning samt goda kunskaper inom målgruppen, gällande lagstiftning och rättspraxis.
Du har även en god datorvana och en väl utvecklad språklig förmåga, i svenska språket, i tal och skrift.
Meriterande yrkeserfarenhet är:
- Myndighetsutredning för personlig assistans
- Verksamhetssystemet Life Care
- Arbetssättet IBIC
Vi söker dig som vill möta människor, har en positiv människosyn, god samarbetsförmåga och en stark egen drivkraft. För att trivas och lyckas i rollen som handläggare inom funktionsstöd, behöver du ha en väl utvecklad social förmåga, lyhördhet och ett intresse för att skapa bra möten. Ett värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss.
Du har en god förmåga att prioritera, hålla tidsplaner och vara noggrann, samtidigt är du flexibel då det behövs. Du är ansvarsfull, van vid att arbeta självständigt och kan samarbete lösningsfokuserat tillsammans med interna och externa kontakter.
Körkort för manuellväxlad bil är ett krav.
Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Antal tjänster: 2
Vi arbetar med ett löpande urval och tillsättning i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden.
Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontakt
Maria Lovèn Gärling, 0410-73 43 83
Fackliga kontakter:
Sista ansökningsdag
2022-05-29 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!