Handläggare – funktionsstödsomsorg vuxen LSS och SoL

Handläggare – funktionsstödsomsorg vuxen LSS och SoL

Arbetsbeskrivning

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.



ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsfunktionen för funktionsstödsomsorg är en enhet som består av sju handläggare och en enhetschef. Ditt uppdrag är främst att utreda, besluta och följa upp stöd till vuxna med funktionsnedsättning enligt LSS eller Socialtjänstlagen. I arbetsuppgifterna ingår även att utreda behov av t.ex. hemtjänst för personer under 65 år. I uppdraget ingår många samverkande kontakter inom kommunen och externt med t.ex. andra myndigheter. Du arbetar självständigt med dina egna arbetsuppgifter samtidigt som du ingår i ett team. Teamet tar ett gemensamt ansvar för att fullfölja vårt uppdrag t.ex. ge och få stöd med ärendedragningar.

Som biståndshandläggare hos oss kommer du att omges av professionella och engagerade kollegor, där många har lång erfarenhet av både handläggning och funktionsnedsättningsområdet. Alla våra medarbetare är måna om att ha en rättssäker myndighetsutövning och en helhetssyn och långsiktighet kring varje individ.


KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen, gärna erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom exempelvis LSS eller SoL. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning, du uttrycker dig väl i tal och skrift och följer fattade beslut. B-körkort är ett krav.

Som person har du givetvis en god människosyn, engagemang och ett genuint intresse för vår målgrupp. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Intervjuer sker fortlöpande.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman

Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56

Sammanfattning

Besöksadress

Ö. Rundgatan 11 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


LSS-handläggare

LSS-handläggare

19 november 2024

Driven LSS-handläggare

Driven LSS-handläggare

5 november 2024