Handläggare, Gränspolissektionen, region Väst

Handläggare, Gränspolissektionen, region Väst

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Drivs du av samverkan och att bidra inom ett stort och varierande arbetsområde? Är du intresserad av rekrytering och organisationsarbete samt har blick för samordning och helheten? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utveckla både dig själv och verksamheten.

Operativa enheten
Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla specialistförmåga som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i region Väst.

Gränspolissektionen
Gränspolissektionen är en regional sektion inom operativa enheten vid region Väst som arbetar med yttre gränskontroll, inre utlänningskontroll, arbete mot gränsöverskridande brottslighet, verkställighetsarbete och brottsutredningar. Gränspolissektionens verksamhet i region Väst utgår från Skår, Göteborg Landvetter Airport och Halmstad men bedrivs även i regionens hamnar. Gränspolissektionen är en expanderande sektion som erbjuder ett intressant och utvecklande arbete.

Stöd/Service gruppen
Gruppen hanterar och driver frågor utifrån ett såväl kort som långt perspektiv. Uppdraget för stöd/service är att vara samordnande, stödjande och i vissa delar styrande i administrativa frågor som berör sektionen.

ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag kommer du att hålla ihop sektionens rekryteringsarbete och stödja i sektionens tillväxtarbete som helhet och arbeta med frågor som är kopplade till en attraktiv arbetsplats. Vidare förväntas du vid behov hantera övriga förekommande administrativa uppgifter på sektionen vilket exempelvis kan vara beredningar och samråd.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• hålla ihop alla sektionens rekryteringar och tillväxtarbete
• vara en del av sektionens ARUB arbete (attrahera, rekrytera, utbilda och behålla) och tillsammans med andra arbeta för en utveckling av dessa frågor
• samverka inom den egna gruppen men även med andra funktioner i och utanför den egna sektionen.
• hantera uppgifter kopplat till analysuppföljning och kansliverksamheten i stort.
• bidra till att utveckla sektionens tillväxt- och organisationsarbete på kort och lång sikt.
• på sikt företräda arbetsgivaren vid eventuella förhandlingar enligt MBL och ASA/Polis

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieexamen
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift
• god kunskap i Office-paketet
• B-körkort
• minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevanta för tjänsten, exempelvis erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning alternativt tillväxtsamordning
• erfarenhet av att arbeta förändrings och utvecklingsarbete

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av att:
• företräda arbetsgivaren i förhandlingar med fackliga organisationer
• ta fram underlag och analyser för tillväxt- och organisationsarbete
• arbeta med beredning av remisser och delningar samt samordning av ärenden och att sammanställa svar
• arbeta inom Polisen eller annan statlig myndighet

Personliga egenskaper
Som handläggare kommer du tillsammans med dina kollegor vara med och utveckla verksamheten vilket ställer krav på initiativförmåga. Du trivs i en föränderlig miljö och bidrar med att utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifterna ställer krav på en mycket god helhetssyn med förmåga att skapa struktur och göra snabba prioriteringar. Du är flexibel och trygg i dig själv med förmåga att hantera flera uppdrag parallellt med bibehållen kvalité.

Då rollen innebär flera olika kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du är kommunikativ och samverkar med andra för att nå gemensamma mål. Du är trygg med att tala inför andra och kan anpassa budskapet efter mottagaren. Du bidrar aktivt till att stärka teamkänslan på arbetsplatsen och vara en god arbetskamrat.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Polishuset Skår i Göteborg. Gränspolissektionen planerar en samlokalisering inom några år till Landvetter Flygplats, i samband med det kommer placeringen ändras till Landvetter Flygplats.
Anställningsform: tillsvidareanställning som handläggare/polisassistent med funktion handläggare

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 oktober 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Koordinator yrkesutbildningar

Koordinator yrkesutbildningar

19 november 2024

Programhandläggare -vikariat

Programhandläggare -vikariat

15 november 2024

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

13 november 2024