OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 200 personer och vår chef är landshövding Kenneth Johansson.
Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.
På enheten Verksamhetsstöd & Krisberedskap arbetar idag ett 15-tal personer med arbetsuppgifter som spänner över ett antal verksamhetsområden som krishantering, skydd mot olyckor, civilt försvar, kommunikation/information, ekonomi och HR.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på HR arbetar du brett inom HR-området med bland annat arbetsrättsligt stöd och vägledning utifrån lagar, avtal och arbetsgivarbeslut, arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, lönefrågor samt tillhörande personaladministrativa uppgifter. Arbetet är utåtriktat och medför många kontakter med myndighetens chefer, fackliga organisationer, skyddsombud och medarbetare. Du arbetar både självständigt och tillsammans med övriga medarbetare på funktionen HR.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med PA/HR-inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig sektor.
Som person är du strukturerad, har en god förmåga att organisera, planera och prioritera mellan arbetsuppgifter. Du har ett serviceinriktat och konsultativt arbetssätt och kan ta initiativ och arbeta lösningsorienterat. Du har väl utvecklad social förmåga och kan skapa förtroendefulla relationer på samma gång som du med hög integritet hanterar arbetsgivarperspektivet. Du kommunicerar på ett tydligt och förtroendegivande sätt och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsogsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och spara enligt personuppgiftslagen (PUL).
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13