Handläggare i Eskilstuna

Handläggare i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av handläggning av ärenden och dessutom pågående studier alternativt annan huvudsaklig sysselsättning? Randstad söker en handläggare till en myndighet i Eskilstuna för timanställning med start i augusti.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.

Ansvarsområden
I rollen som handläggare kommer du att stötta befintligt team i ärendehantering. Du kommer även hantera vanligt förekommande arbetsuppgifter av administrativ karaktär, exempelvis verifiering av klagande/intressent, diarieföring och vid behov kontakta extern instans. Ärenden som inkommer till enheten är överklagan gällande beslut om utbetalning av stöd. Det finns en tydlig struktur för hur ärendet ska hanteras och varje ärende bereds utifrån ett internt kösystem.


Mer specifikt kommer du att
Bereda ärenden och göra en första bedömning
Framställning av beslutsdokument inklusive beslutsmotivering


Här välkomnas du till ett team av handläggare, registratorer, jurister samt myndighetens övriga enheter. Du kommer att få en intern utbildning på plats och det kommer löpande finnas tillgång till dialog och fördjupning kring arbetsuppgifterna.

Arbetstider
Detta är en timanställning vilket innebär att du som söker behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% så som exempelvis studier. Detta uppdrag kommer att sträcka sig under eventuell studietid med start i början av augusti. Inledningsvis är uppdraget 1-2 veckor på heltid och därefter ca 1 dag/vecka fram till 2020-12-31.

Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker tjänsten har ett öga för detaljer samt ett strukturerar arbetssätt. Du är en individ som är noggrann i ditt arbete och värnar om att ge god service till kollegor.


Mer specifikt krävs det att du har
Högskoleutbildning inom ett för tjänsten aktuellt område.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Ansökan
2020-06-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Malin Widoff, malin.widoff@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024