OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.
Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Lokalpolisområde Enköping/Håbo har polisiärt ansvar för kommunerna Enköping och Håbo. Polisstationer finns i tätorterna Enköping och Bålsta och där finns receptioner som hanterar hittegods, anmälningar, passansökningar m.m.
Anställningens placering är i första hand i Enköping men kan även bli i Bålsta vid behov.
ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Receptionstjänst
• Handläggning av passärenden och hittegodsärenden
• Enklare anmälningsupptagning
• Delgivningsverksamhet
• Registrering av trafikärenden
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller högre utbildning
• Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift
• Goda datakunskaper
Det är meriterande om du har:
• Andra språkkunskaper än svenska, främst i tal
• Kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, Hittegods, RAR och Durtvå
Personliga egenskaper:
• God samarbetsförmåga både internt och externt
• Noggrann och serviceinriktad samt har ett bra ordningssinne
• Stresstålig och kan tempoväxla
• Intresserad av flexibla och varierade arbetsuppgifter och arbetsmetoder
• Ser möjligheter istället för svårigheter
• Glatt och positivt förhållningssätt
• Diplomatisk och kan hantera människor med olika frågeställningar
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Mer information om uppdraget lämnas av gruppchef Ludvig Roswall vid Polismyndigheten via epost: ludvig.roswall@polisen.se. Om du önskar kontakt via telefon skicka epost med kontaktuppgifter.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Dennis Hagman
010-56 77 600
Chef Stöd/Service LPO Östhammar Fredrik Andersson
Gruppchef PKC Maarit Lundgren
010-567 53 82
Lokalpolisområdeschef John Köhler
010-56 784 78
Gruppchef Charlotta Färdig
010-5676934
11414 Hans Andersson
Sektionschef Kjell Timmerholm
Gruppchef Peter Jonsson
010-5675774
Gruppchef Henrik Keventer
010-567 63 50
Gruppchef Rosita Widh
010-5675277