OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Till vår kund söker vi efter en planeringshandläggare som finns tillgänglig för uppdrag omgående, dock senast 15 februari till årsskiftet 2023. Tjänsten förutsätter att man finns på plats på vårt kontor under större delen av sin arbetstid. Tjänsten kräver introduktion vid uppstarten.
Dina arbetsuppgifter
Som planeringshandläggare hanterar du inkommande anslutningsärenden till elnätet, ärenden som sedan går vidare till våra anslutningsingenjörer för vidare hantering. Du hanterar också dokumentation för säkringsändringar, nya och avslutade anläggningar, plombering m.m. Dagligen tar du emot inkommande samtal från kunder och elinstallatörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kontrollera och komplettera föranmälan och färdiganmälan
- Lägga in anslutningsärenden i system
- Fördela ärenden till anslutningsingenjörer
- Skapa arbetsorder för ärenden som ska utföras
- Följa status för aktiva anslutningsärenden
- Verka som teknisk support
- Ha dialog med elinstallatörer och anslutningsingenjörer för att diskutera hur ärendet ska utföras
- Svara på frågor från kund
- Genomföra kreditundersökning och lägga upp nya kunder
- Uppdatera informationskanaler (hemsida/installatörsweb) till kund och elinstallatör
- Fungera som länk mellan anslutning elnät och UE kundservice
Dina kvalifikationer
Du som söker tjänsten har som lägst en avslutad Gymnasieutbildning. Vidare ser vi att du har god datavana och erfarenhet av att arbeta med affärs- och ärendehanteringssystem, vana av arbete nära kund och erfarenhet av självständig problemlösning. Erfarenhet från kundservicearbete eller teknisk support är av stort värde för den här rollen. Har du dessutom grundläggande kompetens inom el är detta meriterande. Du är självständig, noggrann och framåt i ditt sätt att vara. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering och därför ser vi även att du är serviceminded, kommunikativ och strukturerad.
Du är strukturerad och självgående i ditt arbete. Med god kommunikation och en känsla för service möter du kollegor, kunder och entreprenörer.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson