OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-Handläggare infrateknik till järnvägsadelningens tekniska enhet i Borlänge.Dnr TSG 2010-802 Om enheten/sektionen Transportstyrelsens järnvägsavdelning utarbetar föreskrifter, ger tillstånd, godkänner tekniska system och utövar tillsyn över järnvägs-, spårvägs- och tunnelbanesystem.Järnvägsavdelningen ska verka för en hög säkerhet inom spårbunden trafik och en effektiv järnvägsmarknad med sund konkurrens.Tekniska enheten svarar för godkännanden av fordon, spåranläggningar och andra delsystem, teknisk harmonisering och marknadskontroll.Dina arbetsuppgifter Som handläggare ansvarar du för godkännande av delsystem (spåranläggningar, energisystem m.m.) och deltar i arbetet med att ta fram regler inom området infrateknik.Du förväntas vara med och utveckla arbetsprocesser inom ditt fackområde.I den mån det tekniska harmoniseringsarbetet inom EU berör spårteknik kommer du delta i detta arbete.Arbetet kan medföra resor inom och utom landet.Visst tillsynsarbete kan förekomma inom ramen för marknadskontrollen.Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen, företrädesvis teknisk, eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.Arbetslivserfarenhet inom järnvägsområdet av infrateknik såsom driftsfrågor, energiförsörjning, handhavande, underhåll och riskanalyser är meriterande.För tjänsten gäller vidare att du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift.Du bör ha stor integritet och ha god kommunikationsförmåga samt kunna arbeta både enskilt och i grupp.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.God datorvana förutsätts[ Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Borlänge.Vi tillämpar normalt provanställning.Tillträde snarast enligt överenskommelse.Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Vill du veta mer? Bifoga[ditt CV där du beskriver relevant[arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.[