Handläggare Inköp C7824/2016

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Enheten Inköp ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor.

E-handelsgruppen på inköpsenheten ansvarar för att utveckla elektronisk handel, öka användningen av elektronisk handel inom Polismyndigheten samt att underlätta för verksamheten att göra beställning. I uppdraget ingår även att säkerställa effektiva, enkla och korrekta beställningsprocesser samt ge kvalificerat stöd för beställare och stötta verksamheten att utveckla effektiva former och organisation för beställning
Enheten Inköp finns på nationell nivå finns över hela Sverige. Gruppen e-handel har för närvarande personal i Karlstad, Eskilstuna, Halmstad och Stockholm.

Arbetsuppgifter
Ansvara för hantering/administration av kataloger och sortiment i Polisens beställningssystem Agresso inköp.
Arbete innebär i huvudsak att möjliggöra att produkter finns tillgängliga i Agresso Inköp samt information om/till leverantörer och se till att avtalade produkter finns beställningsbara i systemet.
I arbetet ingår att även informationsspridning, avtals- och katalogaktivering, avtalsbevakning, möjliggöra leverantörsaktivering, ha leverantörskontakter. Samt att samarbeta och kommunicera internt inom inköpsenheten och ut mot verksamheten vad gäller avtal och övriga beställarfrågor.
I ansvaret ingår även uppföljning av användandet samt e-handelsrelaterad uppföljning och styrning.

Kvalifikationer som skall framgå av CV
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom inköp alternativt högskoleutbildning inom inköp alternativt logistik eller arbetslivserfarenhet inom inköp.
- Ha arbetat med e-handel

Meriterande
Det är meriterande om du har:
- Arbetat med Agresso inköp

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är drivande, ha initiativförmåga och ha förmåga att jobba långsiktigt kan vara värdefulla.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Mer om anställningen
Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning Flextid tillämpas. Arbetsplatsen är nationellt placerad. Gruppen e-handel har för närvarande personal i Karlstad, Eskilstuna, Halmstad och Stockholm.

Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

VILL DU VETA MER?
Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 augusti 2016

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024