Handläggare inom avfall till Trosa kommun

Handläggare inom avfall till Trosa kommun

Arbetsbeskrivning

Det är både inspirerande och spännande att arbeta i en liten kommun som ligger i framkant. Vi har nära till politisk ledning och beslutsfattare och vi involveras i projekt som berör många olika verksamheter. I Trosa är tempot ofta högt och inget sitter fast, vilket kan vara både utmanande och roligt.

Vi söker dig som vill vara en del av Trosa kommuns framtid. Brinner du för utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.

Tekniska enheten är en verksamhet som präglas av kvalitetsfokus, utveckling, långsiktighet och engagemang. Vi har ansvaret för kommunen gator, parker, lekplatser, kommunala fastigheter, hushållens avfall, återvinningsstationer, återvinningscentral mm. Tekniska enheten ansvarar även för kommunens VA-nät, pumpstationer, reningsverk, vattentorn, vattenverk och våtmarker. All drift och underhåll är utlagd på privata entreprenörer utom fastigheter som drivs av Kommunens Fastighetsbolag TROBO. Därmed är tekniska enheten ett beställarkontor.

Tekniska enheten leds av teknisk chef och gruppen består av 15 personer med kompetens inom de olika områdena. Som handläggare inom avfall rapporterar du till gruppchefen för VA & Renhållning.

Du blir en del av en enhet med engagerade och drivna medarbetare som hjälps åt och jobbar tillsammans i team, och som genom ömsesidigt utbyte kompetensutvecklar varandra. Vi försöker stretcha det traditionella och tänka utanför ramarna för att öka kvalitén och värdet för våra beställare och göra skillnad i samhället. Att ha roligt tillsammans i gruppen och i teamen är en viktig del i arbetet för att vi ska kunna arbeta framgångsrikt och trivas tillsammans.

Avfallsbranschen står inför stora förändringar de närmaste åren som handlar om fastighetsnära insamling av förpackningsavfall. Sedan nyåret 2024 har även kommunen ansvar för Återvinningsstationerna. Därför behöver vi förstärka med ytterligare en avfallshandläggare.

 

VAD INNEBÄR DITT UPPDRAG?
Som avfallshandläggare hos oss kommer du att ha många kundkontakter och en daglig dialog med vår entreprenör, som du ger råd till både inne från kontoret och ute på plats hos kunden.

Fokus i arbetet kommer att ligga på att hjälpa såväl villakunder som ägare av flerbostadshus med dimensionering, placering av avfallsbehållare samt allmän rådgivning för en lyckad avfallssortering. Planeringen är en viktig del för en fungerande avfallshantering och du kommer att planera i nära samarbete med vår entreprenör för avfallsdrift

Du har ett nära samarbete med kundservice och driftarbetsledning för att lösa kunders ärenden så snabbt och smidigt som möjligt.

För en lyckad avfallshantering behöver vi vara med tidigt i planeringen både då det byggs nytt och då det byggs om. En viktig del i tjänsten är därför att granska och lämna yttranden på såväl detaljplaner som bygglov.

Ett projekt som kommunen nu startar, och där du som avfallshandläggare kommer att ha en betydande roll, handlar om fastighetsnära insamling av förpackningsavfall. Kommunen ska senast år 2027 erbjuda hämtning av förpackningsavfall hos alla hushåll, vilket kommer att kräva dialog med fastighetsägare för att hitta bra och smarta lösningar.

 

VEM SÖKER VI?
Du har en gedigen erfarenhet inom återvinningsbranschen och vill fortsätta utveckla både verksamheten och enskilda projekt. Du arbetar strukturerat och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god initiativförmåga, tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du har också en god samarbetsförmåga och är nytänkande.

Som person är du självgående och tar ansvar för din uppgift. Du skapar och utvecklar goda relationer, trivs med att leda, inspirera och utveckla andra samtidigt som du arbetar mot tydliga mål. Du är serviceinriktad och kommunicerar väl i tal och skrift. För dig är det naturligt att arbeta förebyggande och att hålla dig uppdaterad om våra branschspecifika föreskrifter och regelverk.

Du ser möjligheter och triggas av att lösa insamlingsrelaterade avvikelser i dialog med fastighetsägare. Du är lösningsorienterad och kommer med idéer och förslag på hur arbetet kan utvecklas. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Du som söker är/har:


• gymnasieutbildning
• dokumenterad arbetslivserfarenhet av avfallshantering inom en kommun/kommunägt företag
• erfarenhet av ekonomi och budgetarbete
• god förmåga att tolka och förstå avtal
• b-körkort

 

VAD ERBJUDER VI?
Välkommen till en arbetsplats som värderar balans mellan arbete och fritid och som erbjuder intressanta fritidsaktiviteter som ytterligare ett sätt att ha roligt med kollegor! Vi jobbar aktivt med att främja mångfald, vilket vi tror kommer göra oss ännu starkare, mer produktiva och framgångsrika.

Hos oss får du:


• Gemensam introduktionsdag för alla nyanställda i kommunen
• Friskvårdsbidrag och en mängd olika friskvårdsaktiviteter via Sunt Liv
• Semesterväxling
• Chefsförsörjningsprogram för våra blivande ledare
• Goda pendlingsmöjligheter och gratis parkering

 

INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Augusti 2023 enligt överenskommelse

 

ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju redan innan sista ansökningsdatum gått ut.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 

Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trosa kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2024
  • Ansök senast: 7 april 2024

Besöksadress

Västra Långgatan 4-5 61980 Trosa
None

Postadress

Västra Långgatan 4-5
Trosa, 61980

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024