Handläggare inom bank och finans

Handläggare inom bank och finans

Arbetsbeskrivning

Nu har du som är tillgänglig omgående möjligheten att bli en del av ett framåtlutat team i rollen som Leasinghandläggare, där du får briljera med din serviceförmåga och samtidigt utvecklas inom bank och finans. Start är omgående och en kollega beskriver sin arbetsplats enligt följande: ”Jag får energi av att möta människor med olika bakgrunder och nationaliteter och utvecklas dagligen i mitt arbete. När jag går till jobbet känns det inte som att gå till jobbet utan till en plats där vi umgås och skrattar.”

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en junior handläggare till vår kund vars kontor är beläget strax norr om Stockholm City. Du kommer ingå i ett team som inklusive dig består av tretton personer där ni tillsammans hanterar frågor rörande exempelvis avtal, utbetalningar och kontrakt som inkommer från slutkunder, återförsäljare och partners gällande Finansiell Leasing och Privatleasing av bilar – från uppstart till avslut. Du kommer arbeta övervägande med telefonärenden av varierande komplexitet, som kan innebära vidare problemlösning och utredning med hjälp av kollegor och i flera olika datorsystem. Varje morgon inleds med ett gemensamt möte och du som ny kommer ha fin stöttning av teamet för att snabbt kunna komma på banan och bli självgående. Denna tjänst passar dig som trivs med eget ansvar i kombination med teamwork och som föredrar att ha mycket att göra framför att rulla tummarna! Detta är ett konsultuppdrag var du kommer vara anställd av Academic Work som arbeta som konsult hos företaget. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt löpa fram till årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning. Initialt förväntas du vara på plats, men när du kommit på banan erbjuds möjlighet att arbeta remote ett par dagar i veckan.

Du erbjuds


* Ett långsiktigt och meriterande uppdrag inom bank, med goda förutsättningar till nätverkande för framtida fortsatta jobbmöjligheter
* En engegerad konsultchef och karriärspartner i form av en konsultchef hos Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


VI SÖKER DIG SOM


* Har tidigare erfarenhet av en kundorienterad roll (kundtjänst eller butik) och trivs med telefon som främsta arbetsverktyg
* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
* Är tillgänglig omgående (under juni månad prioriteras)
* Kan uppvisa ett godtagbart utdrag ut belastningsregistret samt godkänner att vi gör en kreditupplysning i samband med anställning. Beställ gärna ett kostnadsfritt utdrag från Polisen så tidigt som möjligt eftersom att det kan ta ett tag att få hem


Det är meriterande om du:


* Har arbetat i en roll där du primärt arbetat med service över telefon
* Har erfarenhet inom bank- och finansbranschen
* Har kunskap/stort intresse inom leasing/bank


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Som person har du fingertoppskänsla när det kommer till service och lyhörd inför kundens behov, då kundrelationen är otroligt viktig i denna roll. Du beskrivs av kollegor som någon som alltid gör det lilla extra för en positiv kundupplevelse! Du är snabblärd och problemlösande och är inte rädd att be kollegor om hjälp för att nå bästa resultat. Vi ser även att du är en optimistisk och flexibel person som trivs med att arbeta under högt tempo!

Övrig information:


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 37,5h/vecka, fram till årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning
* Placering: Norrort, goda kommunikationer med kollektivtrafik


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2024
  • Ansök senast: 8 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


29 september 2024

Kundservice till växande Power Hemelektronik

Kundservice till växande Power Hemelektronik

28 september 2024