Handläggare inom eTwinning

Handläggare inom eTwinning

Arbetsbeskrivning

Vill du underlätta för människor att delta i internationella utbyten och samarbeten?

Vi söker nu en handläggare inom eTwinning till staben på Internationella avdelningen.

Vad du kommer att göra/ansvara för
Som handläggare inom eTwinning kommer du att


• marknadsföra eTwinning till skolor och kommuner i Sverige
• informera och entusiasmera pedagoger och skolledare till ökad användning av digitala verktyg och särskilt eTwinning
• planera och följa upp verksamheten som drivs som ett projekt gentemot EU-kommissionen
• administrera projektets budget
• initiera och genomföra lärarseminarier och kompetensutveckling för pedagoger i Sverige och Europa
• administrera bokningar och deltagande vid eTwinning-events
• utföra registervård i databasen
• ha nära kontakt och delta i möten med kollegor från andra NSS/eTwinningkontor i Europa och med CSS i Bryssel
• ha nära samarbete med handläggare inom Erasmus+ programmet

Även andra uppgifter kan förekomma.

Du som söker
Du har


• lärarexamen och erfarenhet av att ha arbetat några år som lärare
• erfarenhet av och intresse för undervisning och lärande med digitala verktyg
• erfarenhet av att leda och dokumentera utvecklingsarbete, t ex som förstelärare eller annan samordnande roll inom en skola, kommun eller utbildningskoncern
• mycket goda kunskaper i svenska
• mycket goda kunskaper i engelska såväl muntligt som skriftligt då all projektdokumentation och europeiska möten är på engelska.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av att ha drivit EU-projekt inom Erasmus+ eller dess föregångare
• erfarenhet av eTwinning, t.ex. genom att ha deltagit i eTwinning-event eller som registrerad användare av eTwinning-plattformen
• erfarenhet av projektledning och projektstyrning inklusive budgetredovisning
• förtrogen med Europafrågor

För att fungera bra i rollen som handläggare behöver du


• ha ett starkt driv och ansvarstagande med ägarskap för uppdraget
• stort engagemang i digitaliseringsfrågor, men även skolutvecklingsfrågor generellt
• vara prestigelös då arbetsuppgifterna varierar från stort till smått
• ha god samarbetsförmåga, då du kommer arbeta i ett team och arbeta nära andra handläggare inom andra program
• vara en god kommunikatör och kunna företräda myndigheten i olika sammanhang samt vara bekväm med att tala inför större grupper
• ha integritet och gott omdöme

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad vi gör och erbjuder
Universitets- och högskolerådets vision är utbildning, utbyte och utveckling – för alla som vill vidare och speglar väl myndighetens uppdrag. UHR har flera uppdrag inom utbildningsområdet vars gemensamma nämnare är att skapa möjligheter till utveckling genom utbildning och internationella utbyten. Vi är cirka 300 anställda i Solna och Visby. UHR:s mål är att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetare och chefer jobbar tillsammans för långsiktig utveckling. Vi erbjuder en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter till personlig utveckling.

UHR arbetar för att höja kvaliteten inom svensk utbildning genom att ge människor förutsättningar att delta i internationellt utbyte och samarbete. Via de internationella programmen som UHR ansvarar för kan skolor, universitet och högskolor, yrkesutbildningar och vuxenutbildningar med flera söka bidrag för att genomföra samarbetsprojekt med andra länder. Lärare, studenter och elever är exempel på grupper som kan delta i utbytena.

Anställningen omfattar heltid och gäller tillsvidare med tillträde efter överenskommelse. UHR tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort är för närvarande Solna.

Våra villkor och förmåner

Mer om UHR

Ansök och bli en av oss!
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV märkt med diarienummer 2.2.1-01518-2020. När du gör din ansökan vill vi att du besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi kommer i det första urvalet att utgå från svaren på dessa frågor. På så vis utvärderar UHR kandidaterna på lika villkor. CV och personligt brev kommer att läsas i nästa steg i urvalsprocessen. Sista ansökningsdatum är 25 januari 2021.  

Har du några frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta tf avdelningschef Gunnel Rydholm Olsson tfn. 010-470 04 63. Representant för SACO är Francisco Contreras tfn. 010-470 06 11 och för ST Robin Johansson tfn. 010-470 05 39.

Universitets- och högskolerådet har gjort medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Universitets- och högskolerådet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 25 januari 2021

Besöksadress

Stockholm
None

Postadress

Box 45093
Stockholm, 10430

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024