Handläggare inom folkbokföring

Handläggare inom folkbokföring

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på folkbokföringens förändringsresa? Vill du arbeta i en handläggande roll med många kundkontakter? I det här jobbet får du möjligheten att kombinera en hög servicenivå med en analytisk förmåga och nytänkande.

Om jobbet

Som handläggare inom folkbokföring arbetar du med utredningar och ärendehantering samt fattar beslut i olika folkbokföringsärenden. Främst kommer du att arbeta med invandringsärenden men vid behov kan du även komma att behöva stötta upp våra övriga sektioner på enheten. I arbetet ingår att granska olika utländska handlingar. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon, mejl och brev. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

Du kommer självständigt driva dina ärenden, men kommer även samverka med andra då vi arbetar teambaserat. Eftersom vi arbetar med ständiga förbättringar i vardagen och med att välja effektiva lösningar ser vi gärna att du har ett intresse och en drivkraft att bidra till att utveckla vårt arbete och våra rutiner. Inom folkbokföringen arbetar vi även aktivt med digitaliseringsprocesser och du kan i framtiden bli delaktig i olika förbättringsarbeten. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör folkbokföringssektion 3 eller 5 på folkbokföringsenhet västra på Folk- och fastighetsavdelningen, med placering i Göteborg.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- vara noggrann
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- trivas och ta ansvar i en snabb, utvecklingsorienterad och föränderlig miljö

Du ska även ha:

- Nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom juridik eller statsvetare

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon och mejl. Det är också önskvärt med arbetslivserfarenhet utav myndighetsutövning.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

På https://skatteverket.varbi.com/center/tool/position/314459/edit/skatteverket.se/jobbkan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb