OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barncancerfondens vision är att alla som drabbas av cancer ska leva – inte bara överleva. I rollen som handläggare blir du en nyckelspelare i att säkra offentlig finansiering till Barncancerfonden och stötta avdelningen för forskning, utveckling och stöd med administrativa arbetsuppgifter kopplat till detta. Du har många kontaktytor både internt och externt för att driva på projekten och säkerställa att all information som behövs för ansökningarna finns tillgänglig. Vill du ha en roll där du skapar mervärde i samhället och samtidigt får utlopp för din förmåga att skapa struktur, sök nu!
OM TJÄNSTEN
Barncancerfonden har sedan 1982 arbetat för att fler barn ska överleva cancer samt med att hjälpa drabbade familjer att få den vård och det stöd de behöver. Under samma period har överlevnaden ökat från cirka 50 till 85 procent, men barncancer är trots detta fortfarande den vanligaste dödsorsaken hos barn i åldrarna 1-14 år i Sverige.
Tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer är Barncancerfonden den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll och har ett 90-konto, vilket garanterar att pengarna går till rätt ändamål.
Du erbjuds
- En meningsfull arbetsplats med cirka 90 engagerade kollegor som varje dag strävar efter att göra skillnad, där du har chansen att påverka Barncancerfondens utveckling och framtid.
- Ett generöst friskvårdsbidrag och kollektivavtal via Fremia med bland annat tjänstepension och försäkringar.
- En arbetsplats präglad av mångfald, engagemang, framtidstro och gemenskap. Tillsammans gör ni skillnad för drabbade barn och deras närstående, på kort och lång sikt.
Som handläggare agerar du som spindeln i nätet och bidrar aktivt till intern samverkan, informationsspridning och kunskapsdelning inom avdelningen och mellan kollegor. Rollen innebär ett övergripande administrativt ansvar för Barncancerfondens modell för finansiering till regionala Barncancercentran (BCC) i Sverige samt ansvar för att hitta relevanta projekt och utlysningar, samordna och skriva projektansökningar till tex Arvsfonden eller liknande för att säkra offentlig finansiering till Barncancerfonden. Vidare arbetar du med att utforma och verkställa arbetsuppgifter inom enheten ledningsstöd på avdelningen för Forskning, utveckling & stöd på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.
I rollen ansvarar du huvudsakligen för tre områden vilka är att:
- Skriva och administrera ansökningar av projektmedel till Barncancerfondens verksamhetsområden. Det gör du genom att söka reda på projekt som passar samt samordna möten och information om projektet tillsammans med interna och externa experter och parter.
- Vara det administrativa stödet för dina kollegor inom Barncancerfondens riktade finansiering till Regionala BCC. Du ansvarar för att planera, strukturera och genomföra möten samt ta anteckningar och sammanställa information såväl som ekonomiska rapporter inom ramen för finansieringsmodellen.
- Stötta chefer och ledningsgruppen inom avdelningen för forskning, utveckling och stöd med administrativa arbetsuppgifter. Här arbetar du med att hantera ansökningar, skapa struktur, hantera projektadministration och vara drivande i att projekt fortskrider enligt plan. Vidare kommer du att få hantera vissa praktiska uppgifter för samordning av mötesdagar.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration, statsvetenskap eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig
- Har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och administration, gärna inom liknande verksamhet med ansökningar av projektpengar
- Har mycket goda datorvanor och erfarenhet av att arbeta med Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då du använder dig av båda språken i ditt arbete
Det är meriterande om du har:
- Praktisk erfarenhet av att arbeta med ansökningar av projektpengar av olika slag
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
Information om rekryteringsprocessen:
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work
- Första intervju med Barncancerfonden
- Personlighetstester från Barncancerfonden
- Andra intervju med praktisk test med Barncancerfonden
- Bakgrundskontroll och referenstagning
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work och ansvarig rekryterare Jessica Billquist, jessica.billquist@academicwork.se.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Barncancerfonden här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231