OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som handläggare med inriktning Språkmöte har du ett viktigt uppdrag: du är ofta medborgarnas första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Du möter individer på engelska, svenska och hanterar bokade samtal på andra språk, eller via en direktlinje för vissa språk. Tjänsten innebär inkommande och utgående samtal på kundtjänst. Du besvarar också frågor via epost.
Du hjälper individer att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster och skapa förutsättningar för medborgarna att själva sköta sina ärenden. Merparten av din arbetstid förlägger du i telefon.
Vi söker dig som:
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i engelska, svenska och ett av följande språk: tigrinja, arabiska, somaliska och turkiska.
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet av att ha kontakt med kunder och se deras behov
• har vana av teamarbete och gemensamt uppsatta mål
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska test kommer att användas i denna rekrytering. På grund av rådande situation, Covid-19, så kommer intervjuerna att hållas via Skype. Språktester kommer att utföras onsdag den 25 november från 15.00 för dem som går vidare till intervju. Plats kommer att vara på Telefonplan i Stockholm, det är Obligatorisk närvaro. Mer information skickas till dem som går vidare. Intervjuer kommer att påbörjas den 30 november.
Kontakt
Rekryterande chef: Hazem Achkoudir, 010-114 04 30 och Lana Saleh, 010-116 16 13, Louise Gull, 010-112 47 26 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Kristoffer Salachna, kristoffer.salachna@forsakringskassan.se. SACO-S: Ewa Wolska Sampedro, ewa.wolska.sampedro@forsakringskassan.se. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 17 november 2020. Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.