OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och ordningsam och gillar att arbeta med varierande administrativt arbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning på Utlandsenheten har du ett omväxlande och lärorikt arbete med mycket fokus på service och kundkontakt.
Om jobbet
Du arbetar till viss del med handläggning av ärenden, vilket kan innebära att du får analysera och bedöma olika typer av underlag. I handläggningen ingår mycket kontakt med privatpersoner och företag via telefon, brev och digitala brevlådor där du till exempel begär in kompletteringar. Du kommer även att arbeta med en del administrativt arbete för att stödja dina kollegor i deras arbete samt för se till att Skatteverket har korrekta uppgifter i sina register. Du kommer att tillhöra Skatteverkets utlandsenhet vilket innebär att kunderna är från olika delar av världen så det är bra att du känner dig bekväm med att prata och skriva på engelska.
Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör Utlandsenheten på Storföretagsavdelningen, med placering i Solna. Enheten har 5 sektioner i Malmö och 4 sektioner i Solna och vi är ungefär 18 kollegor per sektion.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.
I det här jobbet ska du:
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt, både på svenska och engelska
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- vara noggrann och utföra dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt
- vara flexibel och snabbt kunna skifta mellan olika arbetsuppgifter.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 90 högskolepoäng (60 poäng) inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap, alternativt en KY/YH-utbildning om minst 80/400 poäng inom samma områden. Du kan även kvalificera dig genom motsvarande erfarenhet förvärvad inom Skatteverket.
Det är önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter. Det är även önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet av kundservice där du har besvarat inkommande frågor via telefon och/eller e-post.
Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad till 10 månader.
På http://www.skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.