OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Handläggare för kundärenden på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara den första kontakten för medborgaren i dialogen med myndigheten.
Handläggare inom kundärenden - skifttjänstgöring
Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Kontaktcenter är du en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Du tar emot och besvarar frågor via telefon och ärendehanteringssystem - främst gällande väg- och järnväg. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande.
Som en del i vårt skiftgäng är det viktigt att du bidrar till en hög servicenivå för hanteringen av akuta samtal och felanmälningar på infrastrukturen. Du använder telefoni- och ärendehanteringssystem som självklara verktyg i arbetet. Styrkan för att lyckas med uppdraget är att se en fördel med skifttjänstgöring och ett i perioder högt arbetstempo.
Kontaktcenter är bemannat dygnet runt, årets alla dagar. Denna tjänst avser skifttjänstgöring, vilket innebär dag- och nattarbete som är fördelat på ett schema med tjänstgöring varannan helg.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Kvalifikationer
Vem är du?
Du brinner för kundmötet och har ett högt servicetänk samtidigt som du kan kommunicera på ett förtroendefullt sätt. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker i stressiga situationer. Personliga egenskaper som vi värderar högt är förmågan att fatta snabba beslut och att hitta möjligheter i de situationer som uppstår.
Vi söker dig som
har arbetat inom kundtjänst/support eller med annan kundärendehantering både via telefon och i ärendehanteringssystem
har avslutad treårig gymnasieutbildning
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Det är meriterande om du
har erfarenhet av skifttjänstgöring
har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089