Handläggare inom kundkännedom sökes till välkänd bank!

Handläggare inom kundkännedom sökes till välkänd bank!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att få in foten på en bank genom ett meriterande uppdrag. Du har minst gymnasiekompetens och viss erfarenhet från ett administrativt arbete. Huvudsaken är att du är intresserad och taggad på att utvecklas inom ett spännande område! Läs vidare för att ta reda på om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
På Perido söker vi dig som vill arbeta som Handläggare hos vår kund som är en av Nordens största banker. Tjänsten är placerad i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Handläggare blir du en del av det nystartade team som arbetar inom AML (Anti Money Laundering) och KYC (Know Your Customer). Tillsammans med dina kollegor motverkar ni penningtvätt och annan finansiell brottslighet enligt det uppdaterade pengatvättsdirektivet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att genomföra KYC- analyser på privat-och företagskunder. Arbetet sker i olika steg - från inhämtning av information till dokumentation, analys samt arkivering.
Dina egenskaper
Den vi söker är självgående, strukturerad samt har en administrativ ådra. För att lyckas i rollen behöver du vara en nyfiken och analytisk person med ett granskande öga. Du har ett starkt driv med hög arbetsmoral och klarar av att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare ser vi att du är social, serviceinriktad och kan uttrycka dig professionellt.
Om du längtar du efter att bli del av ett sammansvetsat team, som tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål - så kommer du trivas här! Vi ser fram emot din ansökan.
Vi söker dig som har:
Minst gymnasiekompetens
Två års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet från ett administrativt arbete
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet från AML eller KYC
Högskoleutbildning inom relevant område

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Tillträde i mitten april.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har andra allmänna frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33048 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 16 april 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024