OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm Vatten och Avfall är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag. Vi är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Vi tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör och har ett långsiktigt ansvar för kommande generationer. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer ditt främsta verktyg vara telefon genom inkommande och utgående samtal. Men du kommer även arbeta med inkommande mail och post i vårt ärendehanteringssystem, Du ingår i en grupp med ca 20 andra medarbetare inom kundtjänst.
Du arbetar med frågor som rör vatten, avlopp och avfall men även andra frågor kan dyka upp då kundtjänst är bolagets ingång.
En del av ditt arbete innebär att analysera och utreda komplexa ärenden gällande ex taxor, fakturor och avtal Vi ser gärna att man kommer med förbättringsförslag.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Svara och administrera ärenden som rör abonnemang, fakturafrågor, felanmälning och taxefrågor.
• Fakturering och kravhantering samt löpande uppdatering av kundregister och mätvärden Vara med och utveckla arbetssätt och rutiner.
• Att bemanna vår telefon på ett rullande schema som är öppen mellan 7:30 till 16:00 vardagar.
• Bidrar och kommer med förslag i förbättringsarbete
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Minst ett års erfarenhet av ett serviceyrke som innebär att du har haft ett högt tryck av kunder.
• Har erfarenhet av att arbeta med utredning/ felsökning i handläggning, det kan vara exempelvis frågor kring taxor, tabeller, reskontra mm.
Som person innehar du följande personliga egenskaper:
Självgående - Du tar ansvar för ditt egna arbete genom att strukturera och driva ditt arbete framåt självständigt.
Serviceinriktad - Du är positiv, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande gentemot kollegor och kunder. Du visar ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa andra, med fokus på lösningar.
Tydlig - Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att dina budskap når fram. Du följer även upp att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
Problemlösande analysförmåga - Du har förmåga att arbeta med komplexa frågor genom att analysera och bryta ner dessa problem i sina beståndsdelar, i syfte att lösa dem.
Anställningen som handläggare är tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsterna är placerade på vårt kontor i Ulvsunda.
I vår rekryteringsprocess kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner.
ÖVRIGT
Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuds du även goda anställningsförmåner och arbetsvillkor i en lärande organisation. Vi erbjuder våra medarbetare goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mera om oss på svoa.se/jobb