OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två tillsvidaretjänster på heltid som handläggare inom LSS och SoL till Myndighetsenheten. I denna rekrytering kommer minst en av tjänsterna att handlägga företrädesvis LSS. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Myndighetsenheten svarar för socialtjänstens myndighetsutövning gällande insatser för personer med funktionsnedsättning och för äldre. Enheten består av LSS-handläggare, biståndshandläggare och chefer.
ARBETSUPPGIFTER
Vårt arbetsområde och huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- utreda, bedöma och fatta beslut enligt gällande lagstiftning och övrigt regelverk
- vara en stödjande funktion för de vi är till för och för deras närstående
- ge service och information
- ha kontakter och samarbete med vård- och omsorgsnämndens samtliga utförare
Som handläggare handlägger du ärenden inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
KVALIFIKATIONER
Socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som prövas likvärdig. Erfarenhet och kunskap om myndighetsutövning och regelverk inom socialtjänsten. Förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift.
Förutom formell kompetens läggs stor vikt vid personlig lämplighet vilket innebär att du har ett professionellt bemötande och förhållningssätt. Arbetet innebär att skapa och upprätthålla en förtroendefull relation med den enskilde, anhöriga, familj och /eller företrädare. Vi söker dig som har ett varmt intresse för arbete med människor, positiv grundsyn och god samarbetsförmåga samt är ansvarskännande. Vi har krav på körkort.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.