OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialtjänsten i Piteå är redo att möta framtiden. Från och med 1 januari 2020 har förvaltningen en ny, plattare organisation. Grundtanken är att det ska finnas en ingång till socialtjänsten, oavsett ärende. Socialtjänsten är Piteå kommuns största förvaltning med cirka 1700 medarbetare. Med brukaren i centrum samordnas de insatser som behövs från sju avdelningar. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla socialtjänsten tillsammans med fantastiska kollegor.
Enheten för utveckling och stöd ingår i socialförvaltningens stab och ledning där även förvaltningens IT stöd, bemanningsenhet och ekonomer ingår. I Enheten för utveckling och stöd ingår förutom nämnd -och ledningskansliet även administratörer, avgiftshandläggare samt förvaltningens fastighet- och inköpsstrateg. Du kommer ingå i ett team med fyra personer.
Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare, registrator och handläggare ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till nämndsmöten, koordinera, handlägga ärenden samt att skriva protokoll och expediera beslut. Du arbetar kontinuerligt för att utveckla processen kring dokument-och ärendehantering från registrering till arkivering. Du ansvarar även för inkommande post, diarieföring och ger administrativ service till förtroendevalda och ledning. I rollen ingår också att jobba i förvaltningens ledningskansli, samt förvaltningsproduktion, olika uppdrag, utredningar och uppföljningar.
Kvalifikationer
Krav på att du har en universitets – eller högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, juridik, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och att du har kunskap i kommunal-och förvaltningsrätt samt den kommunala ärendeprocessen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller liknande uppgifter i en politiskt styrd organisation.
Du är noggrann, strukturerad, har god förmåga att arbeta självständigt samt ge god professionell service. Du har god förmåga att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. Du uttrycker dig väl skriftligt och muntligt och har god administrativ förmåga.
Övrigt
Anställningsform; Tillsvidareanställning, heltid (100%)
Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan senast 2021-05-23.