OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter växa och söker därför efter en driven och engagerad Handläggare inom Operations som vill bli en viktig del av arbetet inom Svea Banks affärsområde Bankingservices! Du kommer tillhöra ett ambitiöst team som består av ca 10 personer, där ni är med och bidrar till att bygga Sveas banktjänster från grunden i en föränderlig och prestigelös miljö, där noggrannhet och stort ansvarstagande är något du behöver trivas med.
Om rollen
I rollen som Handläggare inom Operations förväntas du hantera administration kopplat till bankens kortutgivning, avslut, felbetalningar, transaktionsförfrågningar, utlandsbetalningar, kommunikation med myndigheter, samt övrig administration kopplat till avdelningens ansvarsområden. Du förväntas även vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a;
- Avslut av konto
- Hantering av betalningar och transaktionsförfrågningar ifrån andra banker
- Hantering av myndighetsförfrågningar
- Nära samarbete med övriga avdelningar inom banken och bankens ekonomifunktion
- Vara delaktig i att utveckla effektiva interna rutiner och processer
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på bank inom till exempel operations, handläggning, administration och ser gärna att du då har kommit i kontakt med administration av betalningar, clearing och/eller myndighetsförfrågningar. Meriterande om du kommit i kontakt med AML tidigare, men detta är inget krav. Du är duktig på att sätta dig in i nya system och rutiner, och har god erfarenhet av att sätta god struktur i ditt eget arbete. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och är mycket duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Operation Specialist tror vi att du är noggrann, kan arbeta strukturerat och gillar att ta stort ansvar över dina uppgifter. Du har lätt för att prioritera ditt arbete och trivs med varierande uppgifter. Vidare kommer du att ingå i ett team där man hjälps åt när det är tidvis kan vara högt tempo, så vi ser gärna att du har lätt att samarbeta men också är flexibel och ansvarstagande i ditt arbete. Du behöver även ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift då du dagligen i ditt arbete kommer ha många olika kontaktytor både med interna och externa parter.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!