OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!
Omsorgsförvaltningen arbetar för att ge en god salutogen social omsorg och kommunal hälso- och sjukvård genom att den enskildes medansvar och resurser tillvaratas. Vi ska visa respekt för den enskildes självbestämmande, delaktighet, integritet, trygghet och värdighet. Den som har kontakt med oss ska möta en kompetent personal.
Förvaltningens ansvarsområden är omsorg om äldre och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen utövar också ledningen av den kommunala hälso- och sjukvården.
Omsorgsförvaltningen har 650 anställda och ca 1200 personer som har behov av stöd i vardagen.
ARBETSUPPGIFTER
Huvudarbetsuppgiften består av myndighetsutövning inom SoL. Arbetet innebär att utifrån gällande lagstiftning utreda, bedöma och besluta om rätten till insatser. En annan viktig del i arbetet är att samarbeta och samverka med andra professioner internt och externt, till exempel personer inom verkställigheten och externt med sjukvården samt andra berörda aktörer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, jurist eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Erfarenhet av handläggning inom socialtjänstlagen är ett krav.
Dina personliga egenskaper är självständighet och initiativförmåga. Du är lyhörd för enskilda individers behov och har förmåga att skapa förtroendefulla möten. Du ska vara trygg och säker med att fatta beslut utifrån relevant lagstiftning. Därutöver har du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, kan planera och prioritera, samt har god datorvana.
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538