Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat på en bank inom backoffice och är ute efter nya möjligheter? Då kan det vara dig vi söker till, Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö med spännande arbetsuppgifter!
OM TJÄNSTEN
Välkommen till teamet på finansavdelningen där medarbetare ges en unik chans att arbeta i en dynamisk verksamhet med spännande arbetsuppgifter. I gruppen eftersträvar vi en positiv arbetsmiljö där man trivs och känner sig motiverad. Det finns utrymme för egna initiativ, och mycket att lära för den vetgirige.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag med möjlighet till anställning.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom finans BackOffice ansvarar du framför allt för de dagliga arbetsuppgifterna, till största del rent administrativa uppgifter som utförs i olika datorsystem, men även viss dokumentation, samt mail- och telefonkontakt med olika finansiella aktörer.
Gruppen består av tre medarbetare och man hanterar administration av finansiella transaktioner vilket bland annat innebär kontroll av bekräftelser samt utförande av settlement-uppdrag. De sköter även den administrativa hanteringen av finansavdelningens emissioner och säkerheter, samt utför kontoavstämningar, rapportering och bokföring.
VI SÖKER DIG SOM
- Har 1-3 års erfarenhet av administrativt arbete på bank eller treasury.
- Har flytande kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då detta krävs för arbetets utförande.
- Har kunskap om finansiella räntebärande instrument (ränteswapar, obligationer etc).
Det är meriterande om du har
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Vi söker dig som kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är administrativt lagd och du kan arbeta strukturerat. Du har en förmåga att förstå och hantera data med noggrannhet och effektivitet. Du behöver vara ansvarsfull och lösningsorienterad samt ha ett nyfiket förhållningssätt där arbete i en föränderlig miljö inte är ett hinder. Gruppen hjälper och lyfter varandra och vi söker därför dig som delar denna inställning och arbetar för laget före jaget.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231