Handläggare inom utlämnande av allmänna handlingar till Arbetsmiljöverket

Handläggare inom utlämnande av allmänna handlingar till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Dnr 2024/010080
Vill du vara med och utveckla Arbetsmiljöverket som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vi söker en handläggare som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare på enheten för informationshantering, ska arbeta med utlämnande av allmänna handlingar.

Ditt nya arbete
I rollen som handläggare av utlämnanden av allmänna handlingar tar du emot begäran om allmänna handlingar, plockar fram och lämnar ut handlingar. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att läsa stora mängder text, göra sekretessbedömningar och där behovet uppstår maskera sekretessbelagda uppgifter. Huvuddelen av processen sker idag digitalt i ett system kopplat till vårt diarium så ett stort intresse för digital hantering av information och diarieföring är en förutsättning för detta arbete. Som utlämnare arbetar du schemalagt och i nära dialog med kollegor på enheten.

Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för både enheten, avdelningen och myndigheten.

Din bakgrund – krav
Du ska ha:
• Akademisk examen om minst 180 hp gärna inom juridik, arkiv eller samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren tillsammans med arbetslivserfarenhet, bedömer som likvärdig.
• Mycket goda kunskaper och praktisk erfarenhet av regelverket som styr utlämnande och hantering av allmänna handlingar.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Erfarenhet av arbete med ärendehandläggning på myndighet.

Som person ser vi att du lyckas i rollen om du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du ska ha förmåga att självständigt söka fram den information du behöver för att lösa en uppgift och ha en hög servicenivå.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta med utlämnanden av allmänna handlingar inklusive sekretessbedömningar.
• Erfarenhet av arbete i Public360.

Mer om oss och rollen
Vid enheten för informationshantering, som tillhör avdelningen för juridik och informationshantering, arbetar vi med att registrera, hantera, lämna ut och bevara myndighetens information. Enheten utgörs av 18 medarbetare och leds av enhetschef Sara Tedebrand Frant. För Sara är det viktigt med tillit, god dialog och att man känner mening och sammanhang i sitt arbete. Enheten arbetar horisontellt och tillsammans.

Mer information om vår avdelning finner du på  www.av.se/om-oss/organisation/juridik/ .

Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.

Hos oss får du bidra i arbetet att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra olika kontor har både aktivitetsbaserat och fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb, fritid och ha en hållbar arbetsmiljö, därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete.

Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/ .

Så rekryterar vi
Vår rekryteringsprocess grundar sig på kompetens och vi kommer därför att använda oss av kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra denna process och därmed motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV.

För dig med skyddade personuppgifter vill Arbetsmiljöverket erbjuda en så säker ansökningsprocess som möjligt. Du bör inte ansöka digitalt eller genom mejl. Vi ber vi dig att kontakta Avdelningen för HR som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess, telefon: 010-730 90 00.

Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Kontakta rekryterande chef Sara Tedebrand Frant, sara.tedebrand.frant@av.se, för frågor om tjänsten eller HR-partner Josefine Hjorth, josefine.hjorth@av.se, för frågor om rekryteringsprocessen.

Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00

Välkommen med din ansökan senast den 03.03.2024!

Sammanfattning

Liknande jobb


19 december 2024

19 december 2024

19 december 2024

Arkivarie

Arkivarie

19 december 2024