Handläggare inom utlämnande av handling

Handläggare inom utlämnande av handling

Arbetsbeskrivning

Vill du göra skillnad för de brottsbekämpande myndigheterna? Tillsammans med kunniga kollegor kan du vara med och skapa samhällsnytta.

Som handläggare inom utlämnande av handling kommer du att ha ett lärorikt arbete som innebär kvalificerad handläggning, snabba beslut och myndighetssamverkan.

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär i huvudsak att lämna ut allmänna handlingar/uppgifter från Skatteverkets olika verksamhetssystem. Begäran om utlämnande kommer från brottsbekämpande myndigheter. I dina arbetsuppgifter ingår att bedöma vilka uppgifter som är relevanta i ärendet genom att till exempel kontakta myndigheter via telefon och mejl. Du ska även göra en sekretessprövning utifrån lagar och regler. Utlämnandet kan ske både muntligt och skriftligt. Du kommer handlägga kvalificerade ärenden men en stor del enklare mängdärenden förekommer också.

Du handlägger dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra.

Placeringsort för anställningen är Örnsköldsvik. Du tillhör en skattesektion på skatteenhet 12 och ingår i en arbetsgrupp med 10 medarbetare.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha hög servicekänsla med kundfokus och gott bemötande
- vara bra på att samarbeta och dela med dig av dina kunskaper
- ta ansvar för att driva ditt eget och gruppens arbete framåt
- ha god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift
- ha förmåga att strukturera ditt arbete eftersom du kommer att hantera stora mängder av handlingar.

Du ska även ha:

- avslutad högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi, juridik, rättsvetenskap eller samhällsvetenskap
- minst tre års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning.



Det är önskvärt om du har erfarenhet från statlig myndighet. Det är också önskvärt att du har stor vana från att arbeta i olika digitala miljöer.



Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024