Handläggare, Inregistrering

Arbetsbeskrivning

Handläggare som vill granska ansökningar

Beskrivning av uppdraget
På enheten för inregistrering, rättelser och medels arbetar vi bland annat med att ta emot, registrera och pröva ansökningar.

Våra medarbetare beskriver att det roligaste med jobbet är att det är stor variation på svårighetsgraden av ansökningar, men även att det finns en bredd av arbetsuppgifter som gör dagen stimulerande.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av varierande administrativt arbete. Du bedömer om det finns skäl som styrker ansökan, registrerar, redovisar och arkiverar ansökningar. Du hanterar inkomna mejl och telefonsamtal från de som ansöker om verkställighet hos oss. Du administrerar skadeståndsutskick till brottsoffer som tilldömts ersättning. Du hanterar även skuldebrev.

Du ingår i en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Detta sker i dialog med sektionschefen som stöttar dig och arbetsgruppen att uppfylla sektionens mål.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning, bedömning och beslutsfattande
- goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar förtroendeingivande i mötet med våra kunder. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande med erfarenhet av Kronofogdens verksamhet. 

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 6 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 28 mars 2022

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024