OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.
Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 95 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank, redovisning och hyres- och avgiftsadministration. Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera våra stora volymer och flöden varje dag. Vår arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestationen Globen.
Nu söker vi en medarbetare till vårt team som arbetar med avgiftshantering för förskola och fritidshem.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete på en arbetsplats som har flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling, förmånligtjänstepension och som satsar på hälsa och friskvård då det finns möjlighet till friskvårdsersättning. Det finns även möjlighet till visst hemarbete.
Din roll
I rollen som handläggare för förskole- och fritidshemsavgifter arbetar du i processen avgiftshantering och till en viss del med kundreskontra. Arbetet innebär många kontakter med räkningsmottagare och handläggare vid skolor och förskoleverksamhet. Vi arbetar i systemet BER (Stockholm stads barn- och elevregister), ekonomisystemet Agresso för att göra vissa kontroller i kundreskontran samt ärendehanteringssystemet Artvise.
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där ni ansvarar för att utföra tjänster kring avgiftshanteringen åt förvaltningarna. Det innefattar bland annat att kontrollera att lämnade inkomstuppgifter stämmer överens med taxerad inkomst, registrera inkomstuppgifter och hantera deltidsavtal. Du följer upp betalningar och meddelar förvaltningarna om betalningsstatus i vissa fall.
En central del av arbetet utgörs av att ta emot samtal från både medborgare och andra verksamheter. Ofta innebär det att göra bedömningar och svara på frågor om avgifter och fakturor i vårt telefonisystem ACE. Du kommer tillsammans med dina kollegor vägleda förvaltningarna i olika ärenden kring avgiftshanteringen samt arbeta för att ständigt förbättra servicen mot förvaltningarna och stadens kunder. Du är även delaktig i verksamhetens utveckling och bidrar till förbättringsarbete genom ett aktivt deltagande där du delar med dig av dina kunskaper och idéer.
Din kompetens och erfarenhet
För att lyckas hos oss och trivas i rollen ser vi att du har:
eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi/administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
flerårig och aktuell erfarenhet av självständigt arbete på handläggarnivå
goda IT-kunskaper och ett tekniskt intresse samt förståelse för system och processer
god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har
arbetat med liknande arbetsuppgifter som beskrivits
erfarenhet av att ha arbeta i verksamhetssystemet BER
erfarenhet av att ha arbeta i ärendehanteringssystemet Artvise
erfarenhet av att ha arbeta i ekonomisystemet Agresso
erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter inom större organisation eller företag.
För att lyckas i rollen har du förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt med kunden i fokus. Du har lätt för att ta till dig skriftliga anvisningar, regelverk och att hantera ärenden utifrån dessa. För att trivas hos oss är det viktigt att du är serviceinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt. Då vi har många kontaktytor är det viktigt att du har hög servicekänsla, lätt för att samarbeta och är lösningsorienterad.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.