OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor ca 22 800 invånare varav 2 000 har kommunen som arbetsgivare.
Tjänsten som handläggare är placerad på Tekniska kontorets Fastighetsenhet, som har uppdraget att tillgodose kommunens verksamheter med ändamålsenliga lokaler. Enheten förvaltar kommunägda fastigheter, hyr in lägenheter och lokaler samt bygger om och bygger nytt för att tillgodose verksamheternas behov. Vi är i dag 30 medarbetare och behöver nu förstärka vår enhet med ytterligare en handläggare. Som handläggare med inriktning ekonomi, kommer du att arbeta med hyres- och ekonomiadministration i enlighet med det kommunala regelverket samt interna bestämmelser.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter inom området hyror innefattar bland annat uppläggning av hyresavtal och hantering av ändringar, hyresavisering, fakturahantering, kontakt med hyresgäster och hantering av obetalda hyror enligt gällande rutin.
Arbetsuppgifter inom området ekonomi innefattar bland annat driftredovisning, budget, prognos och bokslut, uppföljning av beställda jobb/entreprenader, vara stöd till arbetsledning och förvaltare i ekonomifrågor, göra mindre utredningar och samarbeta med biträdande enhetschef.
Uppdraget innebär mycket självständigt arbete men även ett nära samarbete med kollegor. Som handläggare kan du komma att arbeta med övriga förekommande arbetsuppgifter inom Fastighetsenheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som minst har en avslutad och godkänd utbildning, med inriktning ekonomi, på motsvarande gymnasienivå. Du har hunnit bli trygg i din yrkesroll och därför tror vi att du har jobbat några år inom ekonomiområdet. Du har goda IT-kunskaper, behärskar Officepaketet och är van att arbeta i administrativa ekonomiska datasystem.
Det är meriterande om du gått någon eftergymnasial utbildning eller kurs med inriktning på redovisning, har erfarenhet av hyresadministration samt om du jobbat inom en politiskt styrd organisation.
Vi söker dig som har ett eget driv i arbetet och som har förmågan att se till helheten och att planera i flera led. Du arbetar strukturerat, noggrant och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du tycker om att ha mycket telefonkontakt och har god kommunikativ förmåga. Tjänsten innebär mycket externa och interna kontakter vilket ställer krav på personlig mognad, att du är utåtriktad och har en hög servicekänsla. Du har förmågan att fatta beslut och har lätt för att samarbeta med andra. Du har inga problem med att anpassa dig efter ändrade omständigheter och kan även hantera stressade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning heltid/dagtid
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning tillämpas
Provanställning kan komma att tillämpas samt att begäran om utdrag ur belastningsregistret kan komma att begäras vid eventuell anställning.
Ansökan
Ansök senast 2022-05-31. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Fastighetschef Hans Andersson, 0224-74 79 38
Bitr. enhetschef, Margareta Furenmo, 0224-74 74 02.
Driftchef, Henrik Rosenlund, 0224-74 79 29
Fackliga kontaktpersoner:
Vision, Stefan Blomkvist, 0224-74 79 32.
Välkommen med din ansökan!