Handläggare integration

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


I Östersund finns ca 11 000 bostäder som upplåts som hyresrätt, varav över 5 000 ägs av Östersundshem som är Östersunds kommuns bostadsföretag. Bostäderna finns i centrala Östersund, Frösön, Odensala, Körfältet, Torvalla, Brunflo, Lit, Häggenås, Tandsbyn och Fåker. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser.
Läs mer på www.ostersundshem.se.

Arbetsbeskrivning
Östersundshem hanterar olika boendesociala frågeställningar som ska hanteras i nära samarbete med kommunens socialförvaltning och integrationsservice. Östersundshem behöver nu förstärka sin verksamhet inom detta område med ytterligare en person som kommer arbeta med boendesociala frågor med fokus på integration. Det kan till exempel innebära möten med hyresgästerna, både enskilt och i grupp och informera om rättigheter och skyldigheter som hyresgäst, teckna hyresavtal, visa runt i fastigheten hyresgästen ska bo, ta emot hyresgästernas synpunkter och ha möten med berörda myndigheter.

I denna roll kommer du att mycket kontakt med framför allt kommunens integrationsservice och de hyresgäster som är nyinflyttade och behöver hjälp och stöttning i integrationen.

Du kommer också arbeta i Östersundshems kundtjänst och vara hyresgästerna behjälplig, svara i telefonen samt agera som Östersundshems tolk vid behov. Visst arbete kan genomföras på kvällstid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen arbetslivserfarenhet samt är engagerad i och har erfarenhet av integrationsfrågor. Meriterande är erfarenhet av att jobba med människor med olika etniskt ursprung samt erfarenhet av juridiska frågor. Vidare har du erfarenhet av administrativt arbete.

Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, t.ex. socionom eller beteendevetare.

Som person är du ansvarsfull, engagerad, prestigelös, flexibel och serviceinriktad samt tycker om att arbeta med människor.

Du talar och skriver svenska, engelska samt arabiska utan problem. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Du behärskar Office-paketet bra och har ett giltigt körkort för bil.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 27 april.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 april 2014

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


7 november 2024

Integrationshandläggare - samordnande uppdrag

6 november 2024

Integrationshandläggare

Integrationshandläggare

11 oktober 2024